Iranian Agriculture News Agency

در پی همکاری شرکت چند ملیتی مخابراتی تلنور

کشاورزی پاکستان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود/ معیشت 60 درصد خانوار پاکستانی از کشاورزی تأمین می‌شود/ برنامه CAPP، گوشی های هوشمند با بسته اینترنتی به 500 هزار کشاورز ارائه کرد

شرکت چندملیتی مخابراتی تلنور در پاکستان با همکاری شرکت تجارت دیجیتال، چندی پیش، توافقنامه‌ای را مبنی بر دیجیتالی کردن کشاورزی پاکستان همراه با ارائه "پلت‌فرم کشاورزی متصل برای پنجاب" امضا کرده‌اند.

کشاورزی پاکستان به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود/ معیشت 60 درصد خانوار پاکستانی از کشاورزی تأمین می‌شود/ برنامه CAPP، گوشی های هوشمند با بسته اینترنتی به 500 هزار کشاورز ارائه کرد

شرکت چندملیتی مخابراتی تلنور (1) در پاکستان با همکاری شرکت تجارت دیجیتال ( Inbox Business Technologies ) (2) ، چندی پیش، توافقنامه‌ای را مبنی بر دیجیتالی کردن کشاورزی پاکستان همراه با ارائه "پلت‌فرم کشاورزی متصل برای پنجاب ( CAPP )" (3) امضا کرده‌اند.

به گزارش ایانا از سایت "تکنولوژی تایمز"، شرکت تلنور با توجه به سابقه اش، متعهد به پیشرفت بخش کشاورزی پاکستان شده است، به طوری که تلاش های خود را در مسیر دیجیتالی کردن این بخش با هدایت پروژه های دپارتمان کشاورزی پنجاب و سازمان فناوری اطلاعات پنجاب ( PITB ) ادامه می دهد و همچنین 9 اپلیکیشن اندروید مبتنی بر گوشی های هوشمند برای کشاورزان در پنجاب ارائه می‌دهد.

لازم به یادآوری است که نقش تلنور پاکستان در پیشرفت کشاورزی پاکستان از طریق ابتکارات و مشارکت های مختلف، قابل توجه است. همچنین تلنور و شرکت تجارت دیجیتال با هم اندیشی و استراتژی مشابه برای توسعه یک پلت فرم دیجیتال برای کشاورزان گام برمی دارند به طوری که تحت زیرساختار فناوری اطلاعات و مکانیزم هایی برای آموزش به کشاورزان از طریق مراکز در سراسر استان کمک می کنند.

هدف CAPP ، ایجاد تحول در شیوه های کشاورزی از طریق ارتباط همه سرمایه گذاران در زنجیره ارزش کشاورزی است که شامل ارائه دهندگان نهاده های کشاورزی، موسسات تحقیقاتی، خریداران کالا، تامین کنندگان خدمات زنجیره عرضه و کارگران کشاورزی در سراسر استان می شود.

برنامه CAPP ، همچنین گوشی های هوشمند با توانایی ارتباط 3G/4G به همراه سیم کارت های رایگان و به همراه بسته اینترنتی به حدود بیش از 500 هزار کشاورز واجد شرایط ارائه کرد؛ به طوری که آن ها بتوانند به پلت فرم های دیجیتال دسترسی داشته باشند. تحت پروژه CAPP آموزش هایی در راستای آشنایی کشاورزان، از طریق مراکز در سراسر استان داده می شود.

دردانا اچاکزی، مدیر ارشد دیجیتال،تلنور پاکستان گفت: "در پاکستان، حدود 60 درصد از خانواده ها، معیشت شان وابسته به کشاورزی است. در حالی که میزان پیشرفت این بخش در سطح پایینی بوده است."

وی همچنین اضافه کرد: "ماموریت ما توانمندسازی جوامع و شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات است. به طوری که به تحول بخش کشاورزی منجر شود. همچنین همکاری ما با شرکت تجارت دیجیتال جزیی از این مأموریت است. CAPP با دستاوردهای موفقیت آمیز، می تواند به عنوان یک مدل در سراسر پاکستان استفاده شود."

میر نصیر، مدیر شرکت تجارت دیجیتال گفت: "ما برای کار با تلنور و CAPP به عنوان یک پلت فرم برای تعامل کشاورزان با همتایان و شرکا، هیجان زده هستیم. پلت فرم در مسیر بی سابقه ای می تواند بهترین شیوه ها و اصلاحات، تعادل بازار و نوآوری را به ارمغان آورد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Telenor : شرکت مخابراتی چند ملیتی که دفتر مرکزی اش در Baerum نروژ واقع است.

2- مدل های کسب و کار را با توجه به روند رو به گسترش دیجیتالی شدن ارائه می دهد.

3- Connected Agriculture Platform for Punjab' (CAPP)

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید