Iranian Agriculture News Agency

ایانا تغییرات قیمت گوشت قرمز را از ابتدای تابستان 96 بررسی می‌کند؛

کاهش 10.8 درصدی قیمت گوشت گوسفند در میادین/ ثبات تقریبی نرخ گوشت گاو و گوساله + نمودارها

بهای گوشت قرمز به ویژه گوسفند، از چند هفته قبل رو به افول گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که این کاهش ادامه‌دار باشد.

کاهش 10.8 درصدی قیمت گوشت گوسفند در میادین/ ثبات تقریبی نرخ گوشت گاو و گوساله + نمودارها

بهای گوشت قرمز به ویژه گوسفند، از چند هفته قبل رو به افول گذاشته و پیش‌بینی می‌شود که این کاهش ادامه‌دار باشد.

به گزارش خبرنگار ایانا ، از سال گذشته که قیمت گوشت قرمز رو به افزایش گذاشت، دلایل مختلفی را برای آن برشمردند. به هر ترتیب، هرچه که بود از بهمن سال گذشته صادرات دام سبک به حالت تعلیق درآمد و به موازات آن، واردات لاشه از کشورهایی نظیر قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان آغاز شد.

اتفاقاً یکی از دلایل افت قیمت گوشت گوسفندی، همین واردات بود. به‌طوری‌که اگرچه در هفته ابتدایی تیرماه، قیمت گوشت گوسفند با استخوان، بیش از 45 هزار تومان در خرده‌فروشی‌ها خرید و فروش می‌شد، اما این نرخ طبق آخرین آمار بانک مرکزی در هفته منتهی به 13 مرداد به 44 هزار و 672 تومان رسید. این در حالی است که بهای این محصول در میادین شهرداری در تیرماه ثابت و به میزان 43 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بود. با این وجود، نرخ آن در میادین، از ابتدای مرداد رو به افول گذاشته و در آخرین آمارها به 38 هزار و 350 تومان رسیده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

درباره گوشت دام سنگین باید گفت که نرخ گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان، در سه هفته آخر آمارگیری کاهش یافته و از 38 هزار و 139 تومان به 37 هزار و 849 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید. در میادین نیز نرخ گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان، بین 35 هزار و 350 تا 35 هزار و 500 تومان در نوسان بود. البته در هفته منتهی به 23 مرداد، قیمت هر دو نوع گوشت قرمز ثابت ماند.

بنابراین با توجه به جداول منتشر شده، به طور کلی قیمت گوشت گوسفند با استخوان در میادین از ابتدای تابستان تا هفته منتهی به 13 مرداد، 10.8 درصد و در خرده‌فروشی‌ها 1.6 درصد کاهش داشته است. در مقابل، نرخ گوشت گاو و گوساله در خرده‌فروشی‌ها، از ابتدای تابستان تا همین تاریخ، 0.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد./


قیمت‌ها به تومان است.



طراحی نمودارها: خبرگزاری ایانا

V-960521-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید