Iranian Agriculture News Agency

با حمایت وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

آغاز توزیع گوشت بسته‌بندی شده گوسفندی با قیمت مصوب از امروز

قرار است از امروز توزیع گوشت قرمز بسته‌بندی شده تک‌نرخی از نوع گوسفندی در تهران و البرز به‌صورت پایلوت آغاز شود.

آغاز توزیع گوشت بسته‌بندی شده گوسفندی با قیمت مصوب از امروز

قرار است از امروز توزیع گوشت قرمز بسته‌بندی شده تک‌نرخی از نوع گوسفندی در تهران و البرز به‌صورت پایلوت آغاز شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: از امروز گوشت گوسفندی بسته‌بندی شده با بهترین کیفیت و به صورت تک نرخی در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

مسعود رسولی با اشاره به اینکه تا پیش از این گوشت گوسفندی بسته‌بندی شده، نرخی بالاتر داشت، افزود: اکنون با آغاز این طرح، قیمت محصولات مختلف در این گروه، بین 20 تا 25 درصد کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، از تابستان سال گذشته که قیمت گوشت قرمز سیر صعودی گرفت، روند رو به رشد نرخ‌ها تا بعد از عید نوروز هم ادامه پیدا کرد؛ بنابراین پس از جلسات مکرری که با مسئولان مربوطه برگزار شد، توزیع گوشت با قیمت مصوب و تک‌نرخی در دستور کار قرار گرفت که در این راه، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر ارگان‌های ذیربط، تلاش‌های بسیاری کردند تا این طرح به نتیجه برسد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور با اشاره به اینکه انجمن بسته‌بندی گوشت با دولت همکاری کرد، ادامه داد: از امروز تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکلف هستند که گوشت ران گوسفند بسته‌بندی شده را به قیمت 43 هزار تومان، دست و ماهیچه گوسفندی را 42 هزار تومان، راسته با استخوان را 35 هزار تومان و قلوه‌گاه بدون استخوان را 25 هزار تومان در هر کیلوگرم به مصرف‌کننده بفروشند. در صورت تخطی فروشگاه‌ها از این موضوع، مشتریان می‌توانند از واحد مربوطه شکایت کنند.

رسولی بیان کرد: این طرح در حال حاضر اگرچه به‌صورت پایلوت در استان تهران و البرز اجرا شده و در مرحله نخست، 70 تن گوشت گوسفندی در روز توزیع می‌شود، اما این مقدار در هفته‌های آینده به 150 تن نیز خواهد رسید؛ بنابراین از آنجا که تهران به‌طور میانگین روزانه 200 تن مصرف دارد، پایین آمدن قیمت در پایتخت، می‌تواند در نرخ سایر استان‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: پیش از این، شرکت‌های بسته‌بندی، لاشه گوسفندی را با قیمت 36 تا 37 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم می‌خریدند، اما با اجرای این طرح، اکنون لاشه ارزان‌قیمت در اختیار کارخانه‌ها قرار می‌گیرد و دولت در کاهش هزینه‌های تولید، برنامه‌های گوناگونی را اجرا کرده است.

رسولی تعداد شرکت‌های بسته‌بندی گوشت را حدود 25 واحد عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: گوشت بسته‌بندی با کیفیت بالا تحت نظارت سازمان‌های متولی در بازار توزیع می‌شود و تمام آنها برای مصرف‌کننده قابلیت ردیابی دارد./

V-960521-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید