Iranian Agriculture News Agency

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور:

واردات، بازار برنج داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

واردات، بازار برنج داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد
واردات، بازار برنج داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

با توجه به رقابت‌پذیری برنج‌های وارداتی با برنج داخلی، در حال حاضر واردات، بازار برنج مرغوب داخلی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مسئول مطالعات اقتصادی مؤسسه تحقیقات برنج کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: واردات برنج در شرایط کنونی به‌گونه‌ای است که شرایطی رقابتی ایجاد کرده است.

غلامرضا خانکشی‌پور افزود: برنج‌های وارداتی، بازار برنج مرغوب داخلی را تحت تأثیر قرار داده و مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به تولید این محصول استراتژیک نگاهی ویژه شود و تلاش کنیم تا با خودکفایی این محصول راه واردات را سد کنیم.

خانکشی‌پور ادامه داد: تولید با هزینه‌های کمتر باعث می‌شود که قیمت تمام‌شده کاهش یابد و بدین ترتیب گام‌های سریع‌تری به‌سوی خودکفایی برداریم.

وی تصریح کرد: لازم است به برنج نگاهی فرابخشی شود و به تمامی بازارها، بورس مجازی و آموزش‌های لازم برای بازاریابی پیشرفته توجه شود.

نگرانی برای ذخیره برنج کشور وجود ندارد

این مقام مسئول یادآور شد: موجودی برنج کشور در شرایط حاضر به اندازه‌ای هست که نگرانی برای ذخایر کشور وجود نداشته باشد. بنابراین باید تنها به سوی خودکفایی حرکت کرده و تمامی تلاش لازم انجام شود تا بتوانیم در بازار رقابتی حاضر، برنج ایرانی را پیروز میدان کنیم.

خانکشی‌پور تأکید کرد: در حال حاضر طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌های محصول برنج تدوین شده است که طرح خودکفایی برنج و نقشه راهبردی این محصول می‌تواند ما را به اهداف فوق نزدیک‌تر کند.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان محصول برنج باید به‌گونه‌ای تولید کنند که دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نداشته باشند و تمامی نهاده‌های مورد نیاز آنها به‌موقع در اختیارشان قرار گیرد./

خبرنگار: مژگان ستار

R-910322-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید