Iranian Agriculture News Agency

 سود بانکی تاخیر درپرداخت بهای محصول لحاظ شود




مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور گفت: سود بانکی تاخیر در پرداخت بهای محصول خرید تضمینی شده توسط دولت به منظور ایجاد آرامش بهتر برای کشاورزان لحاظ شود.

به گزارش ایرنا حسین صفایی روز پنجشنبه در نشست خبری در گرگان اظهار داشت: اگر سود رسمی بانکی برای تاخیر در پرداخت بهای محصول خریداری شده تخصیص یابد، خسارت تاخیر کشاورزان نیز جبران می شود.
به گفته وی؛ طبق گزارش دریافتی تاکنون بابت گندم تحویلی به مراکز خرید تضمینی، 50 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.
وی همچنین توسعه تعاونی های تولید، سهامی زراعی و تخصصی کشاورزی را یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در آتی برشمرد و افزود: این سیاست در برخی از محصولات زراعی که جایگاه والایی در کشور دارد با توجه به کمبود منابع آبی و ظرفیت خوب محصول ، اجرایی می شود.
به گفته وی؛ توسعه کشت گیاهان دارویی یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی است که نیاز مبرم به تاسیس شرکت تعاونی و تشکل های تخصصی در این زمینه دارد تا عملیاتی شود.
صفایی افزود: حمایت از تاسیس شرکت های سهامی زراعی نیز از سیاست های این وزارتخانه بوده که استان گلستان ظرفیت بالایی در این بخش دارد وامسال و سال آینده شاهد تاسیس این شرکت ها خواهیم بود.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور صبح پنجشنبه به منظور شرکت در شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت تعاون روستایی گلستان به این استان سفر کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید