Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مسئول ماهیان زینتی سازمان شیلات ایران در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

اشتغالزایی برای 5000 نفر با ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی/ افزایش دو برابری تولید ماهیان زینتی تا پایان برنامه ششم

سازمان شیلات ایران، ضمن تشریح برنامه توسعه تولید آبزیان زینتی در کشور، از ایجاد اشتغال، در عرصه این نوع از ماهیان خبر داد.

اشتغالزایی برای 5000 نفر با ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی/ افزایش دو برابری تولید ماهیان زینتی تا پایان برنامه ششم

سازمان شیلات ایران، ضمن تشریح برنامه توسعه تولید آبزیان زینتی در کشور، از ایجاد اشتغال، در عرصه این نوع از ماهیان خبر داد.

کارشناس مسئول ماهیان زینتی سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود که با ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی در دو سال آینده، در مجموع برای پنج‌هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

محمدحسن الهی با اشاره به اینکه باید در این مسیر تخصیص آب و تسهیلات بانکی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران صورت گیرد، افزود: از تعداد گفته شده، فرصت اشتغال مستقیم برای 500 دانش‌آموخته دانشگاهی با ایجاد شهرک‌های ماهیان زینتی در استان‌های مرکزی، اصفهان و مازندران فراهم می‌شود.

به گفته وی، با توجه به تقاضای داخلی و خارجی برای آبزیان زینتی و به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان و سایر اقشار جامعه در کنار توسعه واحدهای خرد تولید ماهیان زینتی، شیلات ایران تشکیل شهرک‌های زینتی را در دستور کار خود قرار داده است. اکنون نیز در استان‌هایی مانند اصفهان، قم، مازندران و مرکزی، زمین مورد نظر برای ایجاد چنین شهرک‌هایی شناسایی و مطالعات و طراحی سه مرکز انجام و کلنگ احداث دو شهرک در اصفهان و مرکزی به زمین زده شده است. البته دیوارکشی و امکانات زیربنایی ازجمله آب و برق و گاز در شهرک مازندران در منطقه امیرآباد انجام پذیرفت.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

کارشناس مسئول ماهیان زینتی سازمان شیلات ایران تأکید کرد: با احداث این شهرک‌ها میزان تولید ماهیان زینتی تا پایان برنامه ششم به دو برابر افزایش خواهد یافت.

الهی ادامه داد: با توجه به نقش شهرک‌های زینتی در اشتغالزایی جوانان دانش‌آموخته، به ویژه بانوان و همچنین جذب گردشگران، امکان ایجاد این شهرک‌ها در شهرهای بزرگ و متوسط فراهم است. بنابراین استان‌هایی مانند تهران، البرز، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان و قزوین می‌توانند پتانسیل خوبی در این زمینه داشته باشند. از هم‌اکنون نیز مطالعه و تحقیق در استان‌های مذکور آغاز شده و در صورت ایجاد زیرساخت‌ها امکان رشد چند برابری تولید، اشتغال و صادرات برای آنها فراهم می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: از آنجا که میزان مصرف آب در شهرک‌های زینتی، یک تا سه درصد بوده و بیش از 97 درصد آب مورد استفاده دوباره به چرخه مصرف باز می‌گردد، توسعه این فعالیت همساز با محیط زیست و منطبق با سیاست‌های کلان کشور برای استفاده بهینه از آب است./

V-960518-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید