Iranian Agriculture News Agency

در دیدار مدیرکل دفتر امور بین‌الملل جهاد کشاورزی با فرستاده رئیس جمهوری اروگوئه مطرح شد:

بررسی کشت فراسرزمینی برنج ایرانی در اروگوئه/ اروگوئه دروازه ورود محصولات کشاورزی ایران به کشورهای آمریکای جنوبی

فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه بین ایران و اروگوئه در زمینه‌های اقتصادی با هدف مثبت کردن تراز تجاری بین دو کشور آغاز شد.

بررسی کشت فراسرزمینی برنج ایرانی در اروگوئه/ اروگوئه دروازه ورود محصولات کشاورزی ایران به کشورهای آمریکای جنوبی

فصل جدیدی از همکاری‌های دوجانبه بین ایران و اروگوئه در زمینه‌های اقتصادی با هدف مثبت کردن تراز تجاری بین دو کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران ( ایانا)، "سناتور رافائل میچلینی" که برای شرکت در آیین تحلیف رئیس جمهوری به تهران سفر کرده است، در دیدار با مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر علاقه‌مندی اروگوئه به گسترش روابط اقتصادی با ایران گفت: این کشور به‌دنبال مثبت کردن تراز تجاری خود با ایران است و آمادگی دارد تا با ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری دو طرف در راستای این هدف قدم بردارد.

وی توسعه همکاری در حوزهای نفت، انرژی و همچنین صادرات برنج به ایران را از موارد مورد علاقه این کشور در گسترش همکاری‌ها برشمرد و افزود: هم‌اکنون ایران از اروگوئه حدود 60 تا 90 هزار تن برنج وارد می‌کند که امیدواریم این حجم افزایش پیدا کند؛ چرا که اروگوئه آمادگی صادرات نامحدود برنج به ایران را دارد.

سناتور رافائل میچلینی در پایان ابراز امیدواری کرد که جلسه بعدی مشترک با کمیسیون اقتصادی ایران به ریاست حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در مونته ویدئو برگزار شود تا ادامه مذاکرات تجاری در پایتخت این کشور انجام شود.

سفیر جدید اروگوئه نیز که در این جلسه حضور داشت، ضمن قدردانی از گشایش‌های جدید در روابط تجاری ایران با این کشور، خواستار همکاری‌های بیشتر با وزارت جهاد کشاورزی و توسعه روابط اقتصادی با کشورمان شد.

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار ضمن تأکید بر افزایش همکاری‌ها در حوزه حفظ نباتات و دامپزشکی، اظهار کرد: حوزه بهداشت و درمان، بانکی، علوم و تحقیقات، تشویق متقابل سرمایه گذاری، کشتیرانی و حمل و نقل از موارد دیگر مورد درخواست ایران برای همکاری‌های متقابل بین دو کشور عنوان کرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

هومن فتحی با اشاره به موافقت‌نامه‌ها و سندهای همکاری در دست اقدام دو کشور، بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ٩ موافقت‌نامه و سند همکاری در بخش‌های مختلف بین مقامات دو کشور در دست مذاکره است که باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی موقعیت منطقه‌ای اروگوئه را در بین کشورهای آمریکای جنوبی مهم و استراتژیک توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت منطقه‌ای اروگوئه، این کشور می‌تواند در باز کردن بازارهای منطقه و انتقال محصولات صادراتی ایران از جمله خشکبار، خرما و آبزیان به کشورهای آمریکای جنوبی مؤثر باشد.

فتحی امکان کشت فرا سرزمینی برنج در این کشور را یکی از زمینه‌های بالقوه همکاری بین دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم زمینه‌های لازم برای همکاری در این بخش نیز فراهم شود./

G-960517-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید