Iranian Agriculture News Agency

در قرارهای سبز این هفته

سمن‌های استان کرمانشاه به تخریب جنگل‌های عثمانوند اعتراض کردند

پروژه گازرسانی خسارات زیادی به جنگل‌های بلوط غرب استان کرمانشاه وارد کرد. بر اساس نظر فعالان محیط زیست این استان تخریب جنگل‌های عثمانوند در این پروژه، بیش از حدی است که در قرارداد وجود داشته است.

سمن‌های استان کرمانشاه به تخریب جنگل‌های عثمانوند اعتراض کردند

پروژه گازرسانی خسارات زیادی به جنگل‌های بلوط غرب استان کرمانشاه وارد کرد. بر اساس نظر فعالان محیط زیست این استان تخریب جنگل‌های عثمانوند در این پروژه، بیش از حدی است که در قرارداد وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایانا، گردهمایی احیای جنگل‌های عثمانوند با حضور بیش از ۴۰ نفر از فعالان محیط زیست استان کرمانشاه در محل عبور لوله‌های انتقال گاز برگزار شد. این لوله‌ها با عبور از دل جنگل‌های انبوه استان؛ به شدت پوشش گیاهی جنگلی زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌داد. میزان تخریب در جنگل‌های عثمانوند بر اساس نظر فعالان محیط زیست بیش از حدود تعیین شده در قرارداد است.

صدای مردم خوانسار پنج شنبه در استان پهناور اصفهان برای ثبت باغ شهر خوانسار طنین انداز شد . نشست فصلی سمن‌های زیست محیطی استان اصفهان به میزبانی جمعیت همیاران محیط زیست خوانسار با حضور مدیران سمن‌ها و مسولان شهری و مدیر کل محیط زیست استان اصفهان برگزار شد . دستاورد این نشست ثبت گلستان‌کوه خوانسار به عنوان منطقه شکار ممنوع بود.

حریق سرکش در شهرستان گیلانغرب با حضور سمن‌ها کنترل شد. این حریق در تاریخ یازدهم مردادماه شروع و تا چهار شبانه روز ادامه داشت که مردم شهرستان و به خصوص روستاهای کفراور(حیدریه) و انجمن سبز زاگرس گیلانغرب و ناجی بلوط سرابله ایلام به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی در این مدت از جان مایه گذاشتند و شبانه روز برای اطفاء حریق و پاکسازی و مراقبت تلاش کردند .

انجمن مردم نهاد سبز اندیشان لرستان با توجه به روز اهدای خون، با مشارکت هلال احمر و سازمان آتش نشانی خرم آباد، برنامه‌ای تحت عنوان نعمت سلامتی برگزار کرد . هدف از این برنامه برگزاری کلاس آموزشی، احیای قلبی و ریوی CPR و آموزش اطفاء حریق و دسته بندی انواع حریق بود که مورد استقبال همشهریان خرم آبادی قرار گرفت .

تعدادی از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد به طور مستمر و هفتگی با هماهنگی قرقبانان منطقه از مناطق جنگلی این شهرستان (ارتفاعات گردنه خرسی، تنگ ماری، ارتفاعات موسی خانی و سوباتان ) بازدید می‌کنند و نکات ایمنی برای پیشگیری از آتش‌سوزی به بهره‌برداران، دامداران و استفاده کنندگان از طبیعت را یادآوری می‌کنند. همچنین تاکید دارند که افراد از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند. کاهش قابل توجه میزان آتش سوزی در استان فارس به دنبال همکاری و تعامل تشکل‌های مردمی و ارتباط با سایر دستگاه‌های کشوری محقق شده است.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

در هفته گذشته ه مایش تجلیل از محیط بان‌ها و جنگلبان‌های کازرون با حضور دکتر کهرم پدر محیط بان‌های ایران با همت مجامع متحد محیط زیستی کازرون برگزار شد. با همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، همراه با محیط بانان و کودکان به مناسبت گرامیداشت روز محیط بان، برنامه کاشت درخت در این شهرستان انجام شد.

کاشت نهالِ درختان فصلی و زینتی به همت انجمن هواداران کارون زلال و فعالان محیط زیست شوشتر و با حضور سالمندان سرای مهر شهرستان انجام شد. این برنامه با هدف تکریم مقام سالمندان و ایجاد فضای سبز محوطه سرای مهر انجام شده است.

نجات ماهی‌های گرفتار شده با کمک انجمن سبزاندیشان مهاباد انجام شد. همت انجام شده پس از تحقیق و بررسی در روستایی به نام ئامد گودالی با هزاران ماهی گرفتار شده طی دو مرحله با کمک اعضای این انجمن و اداره محیط زیست این شهرستان جمع‌آوری شده وسپس به سد مهاباد انتقال داده شدند .

در هفته گذشته انجمن پاکسازان طبیعت فارس برنامه 141 خود را با پاکسازی و فرهنگسازی در کوه دراک برگزار کرد . یازدهمین یازدهمین برنامه گروه رفتگران طبیعت استان اصفهان، پاکسازی و فرهنگسازی در ساحل زاینده رود روستای زیبای حجت آباد، برگزار شد.

دوازدهم ین برنامه موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی، این هفته در پارک ملت برگزار شد. فرهنگسازی برای جمع‌آوری ته سیگار، قاتل خاموش زمین وم حیط زیست برگزار شد.

در ساری به مناسبت میلاد امام رضا (ع) ضامن آهو و روز محیط بان، جشن تولد بچه مرال‌ها در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری با همت گروه انسان، طبیعت، هنر و مجموعه فرهنگی هنری اهورا با تهیه و ساخت کیک زیبایی به شکل مرال با حضور کودکان انجام شد که می‌تواند نقش مهمی در آموزش و اطلاع‌رسانی به آینده سازان جامعه در حفاظت از گونه‌های با ارزش حیات وحش داشته باشد .

تقدیر سمن سرزمین بادغوث از فروشنده فهیم سبزواری برای نصب تابلو استفاده کمتر از پلاستیک و همچنین نمایش آهوی دشت شیراحمد و تقدیر از محیط بانان سبزوار توسط سمن سرزمین بادغوث انجام شد.

L-960516-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید