Iranian Agriculture News Agency

اهدافی که اندونزی از مکانیزاسیون دنبال می کند

مکانیزاسیون تولید برنج اندونزی را ۲۰۰ درصد افزایش می دهد/ دولت ۱۶۰ هزار انواع ماشین آلات کشاورزی توزیع کرده است

یکی از اهداف برنامه‌ی کشاورزی دولت اندونزی در سال ۲۰۱۶ تقویت بخش کشاورزی بود تا مانند گذشته کشورش را در تولید برنج خودکفا کند.

مکانیزاسیون تولید برنج اندونزی را ۲۰۰ درصد افزایش می دهد/ دولت ۱۶۰ هزار انواع ماشین آلات کشاورزی توزیع کرده است

یکی از اهداف برنامه‌ی کشاورزی دولت اندونزی در سال ۲۰۱۶ تقویت بخش کشاورزی بود تا مانند گذشته کشورش را در تولید برنج خودکفا کند.

با توجه به تلاشی که این دولت در مکانیزه کردن تکنولوژی‌های کشاورزی، بازسازی زیر‌ساخت‌های آسیب دیده‌ی کشاورزی و ایجاد زمین‌های جدید کشاورزی انجام داد، موفق شد تعداد دفعات کاشت برنج را در این کشور از یک فصل به دو فصل و در برخی موارد حتی سه بار در یک سال افزایش دهد.

با موفقیت در اجرای این برنامه، تولید شلتوک شالی در این کشور در سال ۲۰۱۶ به ۷۹ میلیون تن رسید که از هدف آن ها یعنی تولید ۷۶ میلیون تن شلتوک فراتر رفت و واردات برنج را در این سال متوقف کردند.

وزیر کشاورزی اندونزی، اندی آمران سلیمان اظهار داشت که: "اندونزی دیگر نیازی به واردات برنج ندارد و حتی می‌تواند به کشور‌های دیگر صادرات نیز داشته باشد."

تولید ملی شلتوک برنج در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۷۹ میلیون تن رسید، در حالی‌ که در سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود ۷۴ میلیون تن و در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۷۰ میلیون تن بود. به منظور حفاظت کردن و پیشرفت دادن بخش کشاورزی، وزارت کشاورزی اندونزی استفاده از تکنولوژی‌های کشاورزی را به طور مداوم ترویج می‌کند.

وزیر کشاورزی می‌گوید: "با مکانیزه کردن کشاورزی، انتظار می‌رود که تولید برنج ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کند." به گفته‌ی وزیر، وزارت خانه‌ی او تلاش خود برای افزایش محصولات کشاورزی از طریق مکانیزه کردن ادامه می‌دهد، برای مثال آن ها ماشین‌الات کشاورزی برای کشاورزان فراهم می‌کنند.

این وزارت ‌خانه از طریق فعالیت‌هایی مانند تهیه‌ی ماشین‌آلات کشاورزی برای کشاورزان، مکانیزه کردن کشاورزی را تشویق می‌کند. این سیاست باعث می‌شود که باروری بخش کشاورزی افزایش بیشتری پیدا کند.

همچنین وزیر بیان کرده است که استفاده از تکنولوژی‌های کشاورزی باعث شده است که هزینه‌های تولید بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. هزینه‌ی تولید در یک هکتار که معمولا چیزی در حدود ۱۲ میلیون روپیه‌ی اندونزی بود، اکنون به ۶ میلیون روپیه کاهش پیدا کرده است و علاوه بر این کشاورزان می‌توانند سالی دو تا سه بار محصول بکارند.

دولت برای دست‌یابی مجدد به سطح بالای تولید مواد غذایی که در گذشته وجود داشته است، مقررات زیادی در بخش غذا و تعمیر زیرساخت‌های تولید برنج تصویب کرده است. رئیس جمهوری این کشور از وزیر کشاورزی خواسته است که تعمیرات در در طول سه سال به پایان برساند، اما وزیر کشاورزی می‌گوید کارکنانش تلاش کرده‌اند این تعمیرات در مدت یک سال تکمیل شوند. دولت همچنین توزیع کود را بهبود بخشیده است و با کسانی که کودهای تقلبی توزیع می‌کنند مقابله کرده است.

می‌توان با تلاش در جهت مدرن کردن کشاورزی، در کنار مقررات جدید و زیرساخت‌های تقویت شده به خودکفایی در تولید محصولات غذایی دست پیدا کرد. مقامات سخت کار کردند تا تولید را بهبود بخشند و صادرات و واردات را کنترل کنند. کشاورزی ارگانیک جذابیت بالایی دارد و قیمت چنین محصولاتی می‌تواند تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند و باعث افزایش رفاه کشاورزان شود.

دولت ۱۶۰ هزار انواع ماشین آلات کشاورزی را در منطقه توزیع کرده است. همچنین در سال ۲۰۱۶ اندونزی تلاش کرد ۲۰۰ هزار هکتار زمین جدید را زیر کشت برنج ببرد. با افزایش این میزان زمین زیر کشت، زمین‌های برنج در اندونزی به بیش از ۹ میلیون هکتار رسیده است.

رئیس مجمع عمومی، زولکیفی حسن، از تلاش‌های وزیر کشاورزی برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و اقدامات مختلفی که در در این راستا انجام شد تمجید کرد.

او گفته است: "هر دوی ما می‌دانیم که در این زمان افزایش زمین‌های کشاورزی کار بسیار دشواری بوده است. اما جمعیت در حال رشد است و در نتیجه تولید غذا باید افزایش پیدا کند. من عملکرد وزیر کشاورزی و تلاش او برای افزایش تولید را تحسین می‌کنم، به ویژه که این کار از طریق تجهیزات تکنولوژیک انجام شده است."

او در ادامه می‌گوید: "من از عملکرد آقای وزیر خرسندم، چرا که توانایی‌اش را در افزایش تولید محصولات کشاورزی ثابت کرده است. واقعیت این است که امسال کشور پس از ۳۲ سال از واردات برنج بی‌نیاز بوده است. باید قدر دان این تلاش‌ها بود چرا که در شرایط کنونی دست‌یابی به این موفقیت کار ساده‌ای نیست."

به عقیده‌ی زولکیفی فراهم کردن تجهیزات کشاورزی برای کشاورزان سیاستی بسیار موفق و موثر بوده که با الزامات کنونی نیز در تناسب کامل است.

او می‌گوید: "نمی‌توان انکار کرد که مکانیزه کردن واقعا لازم است. کشاوزان عادت داشتند پیش از طلوع خورشید وارد زمین‌هاشان بشوند، آنها در معرض نور خورشید بودند و پوست‌شان در آفتاب می‌سوخت و خیلی دیر به خانه باز می‌گشتند. با استفاده از تجهیزات جدید مانند تراکتور‌های دستی، کشاورزان می‌توانند کشت در یک هکتار زمین را در ۳ ساعت انجام دهند، کاری که پیش از این ۱۱ روز به طول می‌انجامید."

مترجم: حسام حسین‌پور

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید