Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش بهزراعی مؤسسه تحقیقات پنبه کشور در گفت‌و‌گو با ایانا عنوان کرد:

بازدید گروه‌های ارزیابی طرح‌های تحقیقاتی پنبه از نقاط پنبه‌خیز کشور/ کم‌آبی مشکل اصلی پنبه‌کاران

رئیس بخش بهزراعی مؤسسه تحقیقات پنبه کم آبی را از محدودیت‌های مزارع پنبه مورد بازدید گروه دانست و خاطرنشان ساخت: برای رفع این مشکل باید استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مزارع پنبه که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز افزایش راندمان می شود، ترویج کرد.

بازدید گروه‌های ارزیابی طرح‌های تحقیقاتی پنبه از نقاط پنبه‌خیز کشور/ کم‌آبی مشکل اصلی پنبه‌کاران

رئیس بخش بهزراعی مؤسسه تحقیقات پنبه از اعزام گروه‌های ارزیابی طرح‌های تحقیقاتی پنبه از استان‌های پنبه‌خیز استان‌های کشور خبر داد.

رئیس بخش بهزراعی مؤسسه تحقیقات پنبه کشور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه بازدید تیم‌های ارزیابی طرح‌های تحقیقاتی پنبه به نقاط مختلف کشور به‌صورت روتین انجام می‌شود، گفت: به‌منظور بازدید، ارزیابی و تبادل نظر علمی درباره روند و پیشرفت طرح و پروژه‌های تحقیقاتی در دست اجرای پنبه در سراسر کشور دو گروه به استان‌های پنبه‌خیز، از ایستگاه تحقیقات فیض‌آباد، گناباد، بی‌مرغ و شرکت کشت و صنعت انابد اعزام شدند.

دکتر شهرام نوروزیه افزود: گروه نخست با حضور دکتر قربانی، بنده و مهندس رضی مدیران بخش‌های تحقیقاتی مؤسسه تحقیقات پنبه به همراه دکتر رمضانی‌مقدم پروژه‌های تحقیقاتی اصلاح نژاد و خالص‌سازی رقم پنبه و تکثیر رقم ورامین در ایستگاه‌های تحقیقات گناباد و پایگاه شوری بی‌مرغ خراسان رضوی را بازدید کردند و مورد ارزیابی قرار دادند.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

وی بیان کرد: در ادامه این تیم از مزارع شرکت کشت و صنعت انابد وابسته به آستان قدس رضوی که تکثیر طبقات پایه دو رقم تجاری ورامین و خورشید را در سطح 320 هکتار به عهده دارند، بازدید کردند.

رئیس بخش بهزراعی مؤسسه تحقیقات پنبه با بیان اینکه در بازدید از مزارع پنیه، وضعیت این مزارع خوب بود، ادامه داد: همچنین وضعیت آفات و بیماری‌های پنبه مانند کرم قوزه و سنک تخم پنبه که آفات خسارت‌زا به‌شمار می‌روند، در این مزارع مشاهده نشد.

نوروزیه در پایان کم‌آبی مزارع پنبه را از محدودیت‌های مزارع مورد بازدید گروه دانست و تأکید کرد: برای رفع این مشکل باید استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مزارع پنبه که باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز افزایش راندمان می‌شود، ترویج کرد./

A-960516-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید