Iranian Agriculture News Agency

آغاز هفته جهاد کشاورزی؛

رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی کلید خورد

رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی کلید خورد
رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی کلید خورد

همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی، پروژه‌ها و طرح‌های شاخص بخش کشاورزی در زیربخش‌های مختلف کلید خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب از افتتاح گاوداری شیری یک‌هزار رأسی در شهرستان ری خبر داد و گفت: در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی که به نام "تولید ملی، توسعه فناوری و حمایت از تولیدکنندگان کشاورزی" نامگذاری شده است، پروژه‌های افتتاحی این سازمان در شهرستان ری کلید خورد.

سیدمحمد موسوی افزود: پروژه کشت و صنعت روزان در راستای ارتقاء فناوری به بهره‌برداری رسید که در سال تولید ملی این گاوداری می‌تواند یکی از شاخصه‌های افزایش تولید و طرح خوداتکایی در استان تهران را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: این گاوداری جزو گاوداری‌های پرواربندی محسوب شده و در قالب تسهیلات هدفمندی یارانه‌ها توانسته است ارتقاء فناوری دهد.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر دارای ظرفیت 14 تنی در تولید شیر است که می‌تواند این ظرفیت به 40 تن در روز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: تاکنون 1.5 میلیارد تومان تسهیلات برای این گاوداری اختصاص یافته است و برای تکمیل سایر مراحل به هفت تا هشت میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

موسوی یادآور شد: این گاوداری همچنین می‌تواند در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی، مواد پروتئینی مورد نیاز را تأمین کند و دارای پروانه صنایع تبدیلی است.

این مقام مسئول از افتتاح سه هزار هکتار آبیاری تحت فشار در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و تأکید کرد: به‌عنوان نمونه در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی 18.5 هکتار از طرح آبیاری تحت فشار رونمایی شد.

گفتنی است، هفته جهاد کشاورزی از امروز با افتتاح پروژه‌های مختلف در سراسر کشور کلید خورد و قرار است در این هفته از 45 بهره‌بردار نمونه بخش کشاورزی به‌صورت ملی تجلیل شود.

لازم به ذکر است، در روزهای آتی نیز طرح‌های ویژه‌ای در زیربخش‌های مختلف بخش کشاورزی و پروژه‌های متفاوتی در کشور رونمایی خواهد شد.

معاونت امور تولیدات گیاهی در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی که با شعار "تولید پایدار، ضامن سلامت و امنیت غذایی است"، نشست تخصصی بررسی راه‌کارهای افزایش توان تولید ملی در بخش کشاورزی را برگزار می‌کند.

هفته جهاد کشاورزی سال جاری با بزرگداشت روز ملی بیابان‌زدایی همچون روال گذشته با شعار "خاک سالم، ضامن بقای حیات" در 27 خردادماه به کار خود پایان می‌دهد./

خبرنگار: مژگان ستار

A-910321-05_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید