Iranian Agriculture News Agency

علاقه نهادهای مالی خصوصی به بازار کشاورزی بنگلادش

شرکت بین المللی مالی، علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بنگلادش

شرکت مالی بین المللی (IFC) ، عضو گروه بانک جهانی، برای نخستین بار برای سرمایه گذاری در کشاورزی بنگلادش ابراز علاقه کرده است.

شرکت بین المللی مالی، علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بنگلادش

شرکت مالی بین المللی ( IFC ) ، عضو گروه بانک جهانی، برای نخستین بار برای سرمایه گذاری در کشاورزی بنگلادش ابراز علاقه کرده است.

به گزارش ایانا از سایت "بی.دی.نیوز 24"، وزیر دارایی، ابوالعالم عبدالمحیف، وزیر دارایی بنگلادش ، گفت: " IFC ، به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در بنگلادش است که در نظر دارد بخشی از آن را در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کند."

وی افزود: "تا کنون IFC بر روی سرمایه گذاری در بخش برق و ارتباطات تمرکز کرده است. اما اکنون علاقه خود را به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، تدارکات و امور مالی ابراز کرده است."

به گفته وی، این اولین بار است که آن ها به سرمایه گذاری کشاورزی ابراز علاقه کرده اند.

وزیر دارایی بنگلادش گفت: "این خبر خوبی برای ما است. چراکه ما در بخش کشاورزی بسیار خوب کار می کنیم. به همین دلیل آن ها تمایل به سرمایه گذاری دارند. در عین حال با کمک آن ها این بخش می تواند بهتر هم شود."

به گزارش اداره آمار بنگلادش، بین سال های 1971 و 2015 با وجود کاهش 18 درصدی زمین برای تولید برنج در بنگلادش، عملکرد برنج 3.16 برابر افزایش داشته است.

همچنین داده های سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد نشان می دهد که تولید سبزیجات بنگلادش در رتبه سوم جهان قرار دارد.

به گفته وزارت کشاورزی، بخش کشاورزی 14.75 از تولید ناخالص داخلی بنگلادش را در اختیار دارد که این میزان به طور قابل توجهی بالاتر از گذشته است.

گفتنی است این خبر را چندی پیش وزیر دارایی بنگلادش به bdnews24.com گفت و اشاره کرد که در جریان برگزاری نشست بانک جهانی و صندوق بین المللی پول فیلیپ لو هورئو، مسئول اجرایی IFC این خبر را اعلام کرده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید