Iranian Agriculture News Agency

طی توافق مقامات قراقستان و چین

عسل قزاقستان به چین صادر می شود/ قزاقستان درحال هماهنگی برای صادرات گوسفند زنده و گوشت گوسفند به ایران است

چندی پیش طی سفر رسمی رئیس جمهوری نورسلطان نظربایف به چین ، پروتکل بازرسی، الزامات قرنطینه و بهداشتی برای عسل صادر اتی از قزاقستان به چین امضا شد.

عسل قزاقستان به چین صادر می شود/ قزاقستان درحال هماهنگی برای صادرات گوسفند زنده و گوشت گوسفند به ایران است

چندی پیش طی سفر رسمی رئیس جمهوری نورسلطان نظربایف به چین ، پروتکل بازرسی، الزامات قرنطینه و بهداشتی برای عسل صادر اتی از قزاقستان به چین امضا شد.

به گزارش ایانا از سایت " astanatimes " این سند بین معاون وزیر کشاورزی قزاقستان، گلیمیار ایزیائووا و رئیس قرنطینه و بازرسی و کنترل کیفی دولت چین ( AQSIQ )، ژی شپینگ، به امضا رسید.

ایزیائووا در مصاحبه ای با Kazinform ، آژانس خبری بین المللی قزاقستان، گفت: "تابستان گذشته بازرسان AQSIQ از قزاقستان دیدن کردند و با تولیدکنندگان عسل در منطقه شرق قزاقستان آشنا شدند. آن ها از انواع عسل تولیدی این جا شگفت زده شدند، زیرا ما می توانیم انواع مختلفی از عسل ها با کیفیت بالا را تولید کنیم."

وی افزود: " این سند نشان دهنده تمام الزامات لازم است که قبلا مورد مطالعه و توافق قرار گرفته است. این موقعیت مهمی به شمار می رود ، زیرا کشاورزان ما از شرایط مورد نیاز بازار چین آگاهی دارند و اکنون فرصت صادرات عسل فراهم شده است."

علاوه بر این، پروژه ای برای ایجاد آزمایشگاه ها در منطقه شرق قزاقستان یا منطقه آلماتی راه اندازی شده که به لحاظ فنی مطابق با الزامات AQSIQ است.

ایزیائووا یادآور شد: "کشاورزان قزاقستان و منطقه آسیای میانه می توانند این محصولات را در این آزمایشگاه ها تأیید و سپس محصولات را به چین صادر کنند. درحالی که نتایج آزمایش در چین بررسی نمی شود . این نشان دهنده شناخت عالی از خدمات دامپزشکی ما است چراکه کارشناسان چینی بارها خدمات دامپزشکی ما را برای انواع بیماری های مختلف مورد بازرسی قرار داده اند."

به گفته معاون اول وزیر کشاورزی ، کیرات ایتوگانو، همچنین برنامه هایی برای توافق الزامات صادرات کشتی حامل گوشت منجمد به چین تا پایان سال در حال انجام است.

وی گفت: "در ماه آوریل، کارشناسان چینی ممیزی خدمات دامپزشکی و بازرسی شرکت های قزاقستان را انجام دادند. در عین حال کار بر روی صادرات گوشت گوسفند منجمد به چین ادامه دارد. ما همچنین درحال هماهنگی درخواست های دامپزشکی برای صادرات گوسفند زنده و گوشت گوسفند به ایران هستیم. همچنین گواهی های دامپزشکی برای صادرات گاو زنده و تخم مرغ به امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) مورد توافق قرار گرفته است."

معاون اول وزیر کشاورزی اشاره کرد برنامه های ویژه برای توسعه صادرات و در راستای هماهنگی مقررات و گواهی های داخلی با خواسته های کشورهای وارد کننده - چین، ایران، اسرائیل، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام می شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید