Iranian Agriculture News Agency

مقادیر بالایی از مواد مغذی در امریکا هدر می روند

30 تا 40 درصد مواد غذائی تولید شده در امریکا از بین می روند/میزان هدررفت فیبر می تواند به تامین فیبر 73 میلیون زن امریکایی کمک کند

براساس تحقیقات جدید پژوهشگران، مقادیر بالایی از مواد غذایی مغذی در امریکا از بین می روندو پژوهشگران معتقدند باید راه حلی درباره هدررفت مواد غذایی در ایالات متحده اندیشیده شود.

30 تا 40 درصد مواد غذائی تولید شده در امریکا از بین می روند/میزان هدررفت فیبر می تواند به تامین فیبر 73 میلیون زن امریکایی کمک کند

بین 30 تا 40 درصد مواد غذائی تولیده شده در ایالات متحده در زنجیره عرضه یا به شیوه های دیگر از بین می رود. با این حال، مطالعات گذشته درباره ضایعات غذایی امریکا شامل اطلاعاتی درباره هدررفت میزان مواد باارزش مغذی نبوده است.

به گزارش ایانا از سایت "آر. تی"، محققان مرکز Livable Future بهداشت عمومی مدرسه یونس هاپکینز بلومبرگ از داده های موجود وزارت کشاورزی ایالات متحده در مورد هدررفت مواد غذایی برای محاسبه هدررفت مواد مغذی برای 213 کالای سال 2012، استفاده کردند که البته چندی پیش محققان یافته های خود را در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی منتشر کردند.

محققان با توجه به 27 ماده غذایی مختلف، دریافتند که در ایالات متحده "مواد مغذی از دست رفته" در غذاهایی که در سال 2012 از بین رفته اند، روزانه دارای 1،217 کالری، 33 گرم پروتئین، 5.9 گرم فیبر غذایی، 1.7 میکروگرم ویتامین D ، 286 میلی گرم کلسیم و 880 میلی گرم پتاسیم برای هر فرد بود.

مری اسپیکر، نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: "یافته های ما نشان می دهد که زباله های مواد غذایی با از دست دادن بسیاری از مواد مغذی در ارتباط هستند"

به عنوان مثال، مقدار فیبر که روزانه هدر می رود می تواند برای بیش از 73 میلیون زن آمریکایی مورد استفاده قرار گیرد . در حالی که گروهی در سال 2012 روزانه به میزان 8،9 گرم فیبر کمتر مصرف می کردند.

علاوه بر این، این مطالعه نشان داد "مقدار روزانه فیبر هدر رفته می تواند برابر با مقدار مورد نیاز پر کردن این شکاف تغذیه ای برای حدود 206.6 میلیون زن بالغ باشد".

نویسندگان اظهار داشتند که زباله های مواد غذایی به روش های مختلفی ایجاد می شوند و در حال حاضر آگاهی بیشتر در مورد مقابله با جلوگیری از چنین زباله هایی مساله ای مهم است. آن ها معتقدند که روش شان درباره تجزیه و تحلیل مواد مغذی که در این فرآیند هدر می رود، می تواند به تلاش ها در این زمینه کمک کند.

"این مطالعه به ما راه های جدیدی را برای آگاهی از ارزش مواد غذایی که از بین می روند ، ارایه می دهد و به ما یادآوری می کند که تمام مواد غذایی که از بین می روند دارای مواد مغذی با ارزش غذایی بالا، مواد مغذی هستند که مردم می توانند از آن استفاده کنند." این مطلب را رونی نف، مدیر مرکز Livable Future برای برنامه غذایی پایدار و بهداشت عمومی (1) گفت.

وی افزود: "ما باید در نظر داشته باشیم که همان طور تلاش ها برای بهبود بخشیدن مواد غذایی ارزشمند است، به همان اندازه جلوگیری از هدررفت مواد غذایی مهم است چراکه این موضوع از دلایل مشکل ناامنی غذایی به شمار می رود و ما برای حل این مساله نیاز به استراتژی هایی در سطوح مختلف داریم."

این درحالی است که 14 درصد از خانوارهای ایالات متحده غذای کافی برای یک زندگی سالم ندارند. در سال 2015 وزارت کشاورزی ایالات متحده و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده خواستار کاهش 50 درصدی زباله های غذایی تا سال 2030 شدند.

به گفته سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو)، تولید مواد غذایی جهانی می تواند جمعیت جهان را تغذیه کند، اما 780 میلیون نفر از گرسنگی مزمن رنج می برند.

سازمان ملل متحد این کمبود غذایی را به "شیوه های ضعیف برداشت و همچنین زباله های مواد غذایی" معطوف می کند. درحالی برخی اشاره می کنند که انگیزه های سودآوری و نیروهای بازار به ایجاد زباله های غذایی دامن می زند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Food System Sustainability & Public Health Program


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید