Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی خبر داد:

تدوین قانون اساسی برای صنعت تولید گوشت مرغ/ مرغداران کشور وارث بی‌برنامگی‌ها و سیاستگزاری‌های اشتباه گذشته

امروز مرغداران در نشستی مرام‌نامه‌ای را برای هدایت و مدیریت صحیح صنعت طیور تدوین کرده و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی آن را به اجرا خواهند گذاشت.

تدوین قانون اساسی برای صنعت تولید گوشت مرغ/ مرغداران کشور وارث بی‌برنامگی‌ها و سیاستگزاری‌های اشتباه گذشته

امروز مرغداران در نشستی مرام‌نامه‌ای را برای هدایت و مدیریت صحیح صنعت طیور تدوین کرده و با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی آن را به اجرا خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی امروز در نشست مدیران عامل اتحادیه مرغداران استان‌ها در راستای بررسی وضعیت تولید مرغ و مدیریت جوجه‌ریزی و نقش اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها در پیشبرد صنعت طیور گفت: قرار است در این نشست به‌طور جدی مرام‌نامه‌ای برای صنعت تولید گوشت مرغ تدوین شود که به جرأت می‌توان از آن به‌عنوان قانون اساسی این بخش یاد کرد.

عطاءالله حسن‌زاده با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 190 هزار تن گوشت مرغ توسط دوهزار بهره‌بردار تولید می‌شد، افزود: امروز ظرفیت تولید به سه میلیون تن در سال افزایش یافته و تعداد بهره‌برداران نیز به 24 هزار نفر رسیده است؛ بنابراین باید نوع مدیریت و ابزاری که برای این منظور استفاده می‌شود، به کلی متفاوت باشد.

وی بیان کرد: امروز مرغداران کشور وارث بی‌برنامگی‌ها و سیاستگزاری‌های اشتباه دوران گذشته هستند و سرمایه‌گذاران زیادی در این مسیر ضررهای هنگفتی را متقبل شده‌اند، چرا که سالانه حدود یک میلیون تن از ظرفیت تولید آنها بلااستفاده مانده است، در حالی که روسیه حداقل تا چهار سال متوالی به 500 هزار تن گوشت مرغ احتیاج دارد؛ بنابراین می‌توان با برنامه‌ریزی درست، بهبود ساختارها و همچنین تسهیل روند صادرات به کمک دولت، از وضعیت به‌وجودآمده نهایت بهره را برد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

به گفته رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، پراکندگی بهره‌بردارها و تعاونی‌ها، وجود واسطه‌گران بیشمار، نبود ابزارهای کافی تولید و کمبود منابع مالی از مهم‌ترین چالش‌های حال حاضر صنعت تولید گوشت مرغ محسوب می‌شود که در برخی موارد منجر به موازی‌کاری، رقابت منفی و حتی اعتماد بیشتر بهره‌برداران به دلال‌ها در مقایسه با تشکل‌های خودشان می‌شود.

حسن‌زاده عنوان کرد: بنابراین لازم است امروز که مدیران عامل استان‌ها، کارشناسان، مشاوران، برخی مدیران دولتی و مسئولان دامپزشکی در این نشست حضور دارند، اساس‌نامه یا مرام‌نامه‌ای جهت هدایت صحیح و درست این صنعت تدوین شود که مدیریت در تمام اتحادیه‌های استانی و تعاونی‌های زیرمجموعه آن‌ها یکپارچه باشد، در غیر این صورت نه‌تنها گره‌ای از کلاف سردرگم صنعت باز نمی‌شود، بلکه روزبه‌روز بر مسائل گذشته تلنبار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در جهان این موضوع به اثبات رسیده که اتحادیه‌ها و سندیکاها از موفق‌ترین تشکل‌ها محسوب می‌شوند؛ بنابراین لازم است که در کشور هم این اعتماد از طرف مسئولان نسبت به اتحادیه‌های مرغداران به‌وجود آید و دیگر لازم به آزمون و خطای مجدد نباشد./

V-960509-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید