Iranian Agriculture News Agency

در پی محبوبیت چای ژاپنی در خارج کشور

متخصصان چای ژاپنی به افراد غیرژاپنی، آموزش می‌دهند

با توجه به محبوبیت چای ژاپنی در خارج از کشور، شمار شرکت کنندگان بین المللی برنامه های کارآموزی، در مراکز آموزش چای ژاپن در حال افزایش است.

متخصصان چای ژاپنی به افراد غیرژاپنی، آموزش می‌دهند

با توجه به محبوبیت چای ژاپنی در خارج از کشور، شمار شرکت کنندگان بین المللی برنامه های کارآموزی، در مراکز آموزش چای ژاپن در حال افزایش است.

به گزارش ایانا از سایت "د جاپان اگری نیوز"، بسیاری از برنامه ها دوره های سه ماه یا کمتر هستند که نیازی به ویزا ندارند. برای کارآموزان دانش و تجربیات به دست آمده در ژاپن به آن ها کمک می کند تا به عنوان مدرس یا مدیر فروشگاه های تخصصی چای در کشورشان خدمت کنند. همچنین برای تولید کنندگان چای، کارآموزان فقط به عنوان کارگر جدید نیستند بلکه افرادی هستند که می توانند تولید کنندگان را با ویژگی های چای ژاپنی اشنا کنند.

نائوکی اکوناکا، رئیس 45 ساله یاماتو-ان (باغ چای) در روستای یاموزو، در پاسخ به این پرسش که چرا به آموزش افراد خارجی در باغ چای خود اقدام کرده است، وی گفت: "من می خواهم آن ها را با طعم واقعی چای ژاپنی آشنا کنم."

وی گفت: "چند سال پیش، در سفری که به خارج از کشور برای ترویج چای ژاپنی، داشتم، از دیدن اینکه مردم شیر، شکر و یا میوه را به چای سبز اضافه می کنند، تعجب کردم. "

نائوکی اکوناکا افزود: "با مشاهده این صحنه، به این فکر افتادم تا کیفیت چای را بهبود بخشم و متخصصان چای بین المللی را تربیت کنم." به طوری که برای این منظور وی آگهی را در یک وبسایت قرار داد تا افراد را به آموزش در این زمینه دعوت کند این درحالی است که این آموزش ها از ماه سپتامبر سال گذشته آغاز شده است.

تولید چای سبز ژاپنی معمولا شامل فرآیند بخار دادن است که رنگ و طعم تازه آن حفظ می کند. اما متاسفانه، بازار جهانی چای سبز در حال حاضر تحت سلطه برگ چای تولیدی چین با طعم های افزودنی قرار دارد.

تاکنون باغ چای یاماتو-ان، پنج نفر از فرانسه، هلند و سوئیس را تحت آموزش قرار داده است. آن ها با گذراندن در این مرکز، برگ های چای را به کارخانه می برند و با کارکنان شرکت ارتباط برقرار می کنند، همچنین با انجام دادن کارهای مزرعه، در زمینه آماده کردن فنجان های چای هم آموزش می بینند.

سارا گوتهیر، 21 ساله از فرانسه، اقامت سه ماهه در ژاپن را به عنوان فرصتی می بیند که با طعم واقعی چای ژاپنی آشنا می شود . وی گفت: "برای من جالب است که ببینم، چگونه تولید کنندگان چای ژاپنی به کیفیت محصولات شان توجه می کنند. من می خواهم شغلی در زمینه غذای ژاپنی داشته باشم ."

همچنین باغ چای در شهر وازوکا، کیوتو، کسانی را که می خواهند متخصصان چای ژاپنی شوند، جذب می کند. زمانی که تولیدکننده چای ، ابوبو-چین، تصمیم گرفت تا یک دوره را برای چهار نفر ارائه دهد، 40 در خواست دریافت کرد. این درحالی بود که این دوره در سال 2012 آغاز شد و تا کنون به 70 نفر از حدود 20 کشور، عمدتا از اروپا و ایالات متحده آموزش داده است.

بسیاری از آن ها امیدوار هستند تا از این تجربه منحصر به فرد برای به دست آوردن شغل بهتر بهره ببرند. برای سه ماه، آن ها مطالبی را درباره چگونگی تولید و فروش چای ژاپنی و کمک به شرکت های چای یاد می گیرند.

همچنین دانشجوی دانشگاه آلمان، پاسکال تیتسچید، 21 ساله، کسی که در برنامه کارآموزی شرکت کرده، در نظر دارد تا زمانی که به کشورش برمی گردد ، یک فروشگاه تخصصی چای باز کند ، او گفت: "من می خواهم بر اساس تجربه شخصی ام ، چای را در اختیار مشتریانم قراردهم. در حال حاضر من تمام روند تولید چای، از رشد برگ چای تا درست کردن یک فنجان چای را به خوبی یاد گرفتم و این تجربه ای باارزش برای من است."

کارآموزان در حال حاضر به افراد در امریکا، انگلیس ، آلمان و اسپانیا کمک می کنند تا بتوانند با فروش برگ چای سود بیشتری به دست آورند. این درحالی است که در سال 2012، صادرات حاصل از فروش چای به سه درصد اختصاص داشت ، اما در سال 2016، این نسبت به 20 درصد افزایش یافت، که بیش از شش برابر در چهار سال است.

یاسوهارو ماتسوموتو، معاون ابوبو-چین گفت: "ما می خواهیم با توسعه این مرکز ، آن را به یکی از مکان های مورد نیاز برای کارآموزان بین المللی چای ژاپنی و همچنین افراد علاقه مند در سراسر ژاپن تبدیل کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید