Iranian Agriculture News Agency

580 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید 580 هزار تن خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری در این استان خبر داد.

580 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید 580 هزار تن خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال زراعی جاری در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: در سال زراعی جاری 411 هزار هکتار گندم در استان کشت شده که از این سطح بیش از 97 هزار هکتار آبی و 314 هزار هکتار دیم است .

شهبازی با اشاره به عملکرد مناسب گندم استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم حدود 900 هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان حدود 700 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود .

وی تصریح کرد: در تولید محصولات استراتژیکی مثل گندم مجموعه فعالیت کارشناسان و همکاران ما دستیابی به پایداری تولید گندم است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در پاییز بارش ها با تاخیر شروع شد اضافه کرد: خوشبختانه امسال نیز عملکرد مزارع استان رضایت بخش بود .

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه گرمسیری و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار تولید گندم استان بدون شک افزایش خواهد یافت گفت: در سال های آینده تولید گندم استان به بالای یک میلیون و 200 هزار تن می رسد .

شهبازی از انجام عملیات به نژادی و به زراعی برای بالا بردن عملکرد گندم خبر داد و افزود: در این زمینه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان در تولید این محصولات نظارت کامل خواهند داشت .

گفتنی است سال گذشته حدود 740 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و تحویل انبارهای تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 9 شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید