Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم توسط سازمان تعاون روستایی کردستان از مرز 190 هزار تن گذشت

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط این سازمان در 25 روز فعالیت کاری از مرز 190 هزار تُن گذشت.

خرید تضمینی گندم توسط سازمان تعاون روستایی کردستان از مرز 190 هزار تن گذشت

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط این سازمان در 25 روز فعالیت کاری از مرز 190 هزار تُن گذشت .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، سید احمد زکریایی نژاد این میزان خرید در 76 مرکز خرید گندم شبکه تعاون روستایی انجام یافته که این میزان حدود 45 درصد از پیش بینی میزان خرید این سازمان در سال جاری است .

به گفته وی، پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود 650 هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان توسط سه بخش شامل تعاون روستایی، غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی خریداری شود که سهم سازمان تعاون روستایی در این خریدها حدود 400 هزار تن است .

مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان ادامه داد: با وجود اینکه برخی از مراکز خرید گندم با مشکل فضا برای تخلیه گندم مواجه هستند اما خللی در خرید و ارائه خدمت به کشاورزان وجود ندارد .

به گفته ذکریایی نژاد، خرید تضمینی کلزا نیز در پنج مرکز تعاون روستایی استان در حال انجام است که تا کنون مقدار یک هزار و 508 تن کلزا از بهره برداران خریداری و به مقاصد از پیش تعیین شده حمل شده است .

به گفته وی، مراکز خرید کلزا تا پایان عملیات برنامه خرید باز است و در صورت مراجعه کلزا کاران آماده ارائه خدمت به بهره برداران است .

سازمان تعاون روستایی کردستان خرید 450 هزار تُن از محصولات مازاد بر نیاز کشاورزان استان در سال جاری در بخش های مختلف غلات، دانه های روغنی و حبوبات را در برنامه کاری خود قرار داده که این میزان شامل 400 هزار تُن گندم، سه هزار تُن کلزا و دانه های روغنی، 40 تا 47 هزار تُن نیز حبوبات، چغندر و آفتابگردان است .

تعاون روستایی کردستان در سال گذشته 482 تُن از محصول گندم کشاورزان کردستان را به صورت تضمینی خریداری کرده که امسال به علت کاهش میزان تولید محصول در اثر سرمازدگی و خشکسالی میزان خرید نیز کاهش می یابد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید