Iranian Agriculture News Agency

مدیر اداره جهاد کشاورزی کرج خبر داد:

افتتاح اولین آزمایشگاه تخصصی شیر استان البرز در کرج/ بررسی میزان پروتئین شیر

مدیر اداره جهاد کشاورزی کرج از افتتاح و بهره‌برداری از اولین آزمایشگاه شیر استان البرز طی هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کرج در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: طبق برنامه‌ریزی قرار است طی هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اولین آزمایشگاه شیر استان البرز در شهرستان کرج افتتاح شود.

میرسعید ولیعهدی افزود: در گذشته و تا قبل از تاسیس استان البرز، تمامی شیرهای دامداری‌ها به استان تهران ارسال و در مرکز مورد نظر در شهرستان شهریار آزمایش می‌شد.

آزمایش محصول شیر استان البرز در آزمایشگاه تخصصی

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با افتتاح و آغاز به کار این مرکز، تمامی شیرها از دامداری‌ها به این مرکز انتقال می‌یابد و مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در واقع تمامی محصول شیر دامداران در استان البرز با انتقال به این مرکز، از لحاظ میزان پروتئین، آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد میکروبی، مواد افزودنی و... اندازه‌گیری و آزمایش می‌شود.

هزینه بیش از یک میلیارد تومان برای احداث آزمایشگاه

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج تصریح کرد: پس از انجام آزمایش‌ها و بررسی نتایج، توصیه‌های مورد نیاز در مورد ارتقاء کیفیت شیر، نگهداری، جلوگیری از ورود میکروب‌ها به محصول و... به دامداران ارائه می‌شود.

ولیعهدی یادآور شد: این مرکز در محل اداره واقع در میدان استاندارد کرج با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان و با مساحت 150 مترمربع و یک میلیارد تومان اعتبار تجهیزات احداث شده و افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

فعالیت 40 دامداری در شهرستان کرج

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: هم‌اکنون در سطح شهرستان کرج بیش از 40 دامداری مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: این اداره در سال جاری بر فعالیت دامداریهای شهرستان کرج به‌صورت ویژه نظارت می‌کند و اقدامات لازم را برای ارتقای فعالیت آنها و کیفیت محصولات انجام خواهد داد./

خبرنگار: مهشید رضایی

A-910321-02_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید