Iranian Agriculture News Agency

با هدف بهره بردن از فناوری اطلاعات و استفاده از ابزارهای پردازش داده های پیشرفته، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

غول‌های تکنولوژی از سرمایه‌گذاری کلان در کشاورزی دیجیتال حمایت می کنند

شرکت های بزرگ تکنولوژی از بزرگ ترین سرمایه گذاری شرکت پیشگام در کشاورزی دیجیتال پشتیبانی می کنند.

غول‌های تکنولوژی از سرمایه‌گذاری کلان در کشاورزی دیجیتال حمایت می کنند

شرکت های بزرگ تکنولوژی از بزرگترین سرمایه گذاری شرکت پیشگام در کشاورزی دیجیتال پشتیبانی می کنند.

به گزارش ایانا از وبسایت " innovatorsmag "، شرکت کشاورزی دیجیتال پراسپرا ( Prospera ) (25جولای 2017) اعلام کرد که 15 میلیون دلار در آخرین گردش مالی خود جذب کرده و با سرمایه گذاری شرکت کوالکام ونچرز ( Qualcomm Ventures ) (1)، کل سرمایه گذاری شرکت پراسپرا، تا 22 میلیون دلار افزایش یافته است.

این شرکت، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها و بینایی رایانه ای را در یک سیستم برای کشاورزان فراهم می کند به طوری که آن ها بتوانند با استفاده از ابزارهای دیجیتالی به رشد محصولات سالم تر و سودآورتر دست یابند. پراسپرا ادعا می کند که شرکت "تولید مزرعه از زراعت گرفته تا کل عملیات را به شیوه دیجیتال انجام می دهد."

دانیل کاپل ( Daniel Koppel )، موسس و مدیر عامل پراسپرا گفت: "این می تواند هیجان انگیز باشد چراکه راه حل های تجزیه و تحلیل داده ها، به همراه صنعت کشاورزی تحول بزرگی ایجاد می کند."

وی افزود: "این در حالی است که صنعت کشاورزی تا حدودی در زمینه بهره بردن از فناوری اطلاعات آهسته عمل کرده اما در حال حاضر این شکاف با ابزارهای پردازش داده های پیشرفته، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (2) پُر می شود."

بوئاز پیر، مسئولی از شرکت کوالکام گفت: "ما تحت تاثیر رویکرد نوآورانه پراسپرا، برای دیجیتالی کردن کشاورزی با استفاده از بینایی کامپیوتری (3)، یادگیری ماشین و فناوری های بی سیم قرار گرفتیم. ما از این که یک سرمایه گذار باشیم و از آن ها حمایت می کنیم بسیار هیجان زده هستیم، زیرا آن ها نوآوری را در صنعت کشاورزی هدایت می کنند."

آدام فیشر از Bessem Venture Partners (4)، گفت: "پراسپرا، دنیای ما را به ساده ترین حالت تغییر و تغذیه غذایی ما رشد می دهد. دیجیتالی کردن تولید مزرعه برای رسیدگی به چالش های تغذیه جمعیت رو به رشد، به همراه افزایش تقاضا برای مواد غذایی باکیفیت، از مسائل ضروری است. ما از کار با تیم پراسپرا هیجان زده هستیم زیرا آن ها همچنان به توسعه در این بخش ادامه می دهند."


دانیل کاپل گفت: "ما هیجان زده هستیم که این تغییر را هدایت کنیم. ما به مشتریان مان کمک می کنیم تا به آسانی بتوانند با دیجیتالیزه شدن کسب و کار و مبتنی بر داده ها و به طور موثر بر تقاضای روزافزون تولید و با توجه به تحولات بازار روبه رو شوند. ما از این که منابع در اختیار تولیدکنندگان بیشتر در سراسر جهان قرار بگیرد، خشنودیم و سپاسگزاریم که شرکت های بزرگ همچون کوالکام، سیسکو و
Bessemer به عنوان سرمایه گذار به ما اعتماد کرده اند."

پراسپرا توسط گروهی از دانشمندان کامپیوتر در سال 2014 تاسیس شد ودر ادامه کار آن ها به این فکر افتادند که می توانند راهکارهای عملی و نوآورانه ای را برای کشاورزان ارائه دهندو پراسپرا با بهره بردن از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته، بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی به کشاورزان کمک می کند تا از ابزارهای دیجیتالی به گونه ای آسان برای دستیابی به محصولات سالم و سودآوری بیشتر استفاده کنند. پراسپرا یکی از برندگان جوایز نوآوری AgFunder (5)در سال 2016 نیز معرفی شد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی که در ساندیه گو کالیفرنیا قرار دارد.

2- Machine learning : به عنوان یکی از شاخه‌های وسیع و پرکاربرد هوش مصنوعی،به تنظیم و ایجاد شیوه‌ها و الگوریتم‌هایی می‌پردازد که بر اساس آن ها رایانه‌ها و سامانه‌ها توانایی یادگیری پیدا می‌کنند .

3-بینایی کامپیوتر Computer vision) ): یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است.

4- این شرکت سرمایه گذاری است که در سال 1911 تأسیس شد. این شرکت دارای دفاتر در منلو پارک کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو، نیویورک، بوستون، اسرائیل و هند است.

5- AgFunder's 2016 Innovation Awards
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید