Iranian Agriculture News Agency

از ابتدای سال جاری تا کنون؛

شناسایی 180 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از شناسایی 180 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد .

شناسایی 180 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از شناسایی 180 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبرداد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسکندر علیزاده در جلسه شورای اداری شهرستان ارومیه، گفت: اجرای پروژه خط انتقال آب با لوله به طول 7 هزارمتر نیز با اعتبار63 میلیارد ریال در طی 4 ماهه ابتدای سال جاری انجام شده که با اجرای این طرح سالانه 38 هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می شود .

وی ادامه داد: آبیاری تحت فشار در1200 هکتار ازاراضی کشاورزی با اعتبار 216 میلیارد ریال و اجرای طرح آبیاری با سیستم نوین در شهرستان ارومیه در 158 هکتار با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد ریال انجام شده است که سالانه7 هزارمترمکعب آب صرفه جویی شده است .

علیزاده گفت: وجود 216 هزار و 636 راس دام سنگین و637 هزار و 533 راس دام سبک و 4 میلیون و 200هزار قطعه مرغ گوشتی صنعتی از پتانسیل های بخش دام و طیور شهرستان ارومیه است .

وی با اشاره به فعالیت های حوزه حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون مبارزه با کانون های ملخ درسطح 305 هکتار، مبارزه با آفت موش درسطح 410 هکتار، توزیع بیش از 500 لیتر سم رایگان در مزارع گندم شهرستان، رهاسازی زنبوربراکون وتریکوگراما درسطح 4 هزار و 500 هکتار و نصب 380 تله فرمونی درسطح 3 هزار و 900 هکتار از مزارع و باغات شهرستان ارومیه انجام شده است .

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با بیان اینکه طی 4 ماهه نخست سال جاری 700 مجوز استقرار کلنی های کندوی زنبور عسل در شهرستان ارومیه صادر شده است، افزود: صدور و تمدید 85 مورد دفترچه زنبورداری، نظارت و بازدید بهداشتی از 16مرکز جمع‌آوری شیر بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی ارومیه در سال جاری است .

علیزاده تصریح کرد: در سال جاری 4 مورد از اراضی شهرستان ارومیه سند دار شده و۱۸۰فقره از اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز، شناسایی شده است .

وی از توزیع 20 هزار اصله نهال رویشی در شهرستان ارومیه خبر داد و افزود: توزیع 6 هزار و 890 تن کود بهاره، نظارت بر کشت جو درسطح 387 هکتار ازاراضی آبی و 780 هکتار اراضی دیم و بازدید از 27 واحد گلخانه و پرورش قارچ از اهم اقدامات انجام شده در بخش باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در 4 ماهه نخست سال جاری است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید