Iranian Agriculture News Agency

مرکز تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا اپلیکیشن پیش‌بینی شرایط اقلیمی طراحی کرد:

اطلاعات آنلاین آب و هوایی در خدمت تولیدکنندگان

به تازگی گروهی از محققان مرکز تحقیقاتی وزارت کشاورزی آمریکا، اپلیکیشن مفیدی را برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و دمای خاک طراحی کرده‌اند که می‌تواند کمک بزرگی برای کشاورزان و گله‌داران باشد.

اطلاعات آنلاین آب و هوایی در خدمت تولیدکنندگان

به تازگی گروهی از محققان مرکز تحقیقاتی وزارت کشاورزی آمریکا، اپلیکیشن مفیدی را برای پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و دمای خاک طراحی کرده‌اند که می‌تواند کمک بزرگی برای کشاورزان و گله‌داران باشد.

به گزارش ایانا از پایگاه اینترنتی انجمن علوم خاک ایالات متحده، به تازگی گروهی از محققان مرکز تحقیقاتی وزارت کشاورزی آمریکا، اپلیکیشن کاربردی مفیدی مبتنی بر اینترنت را معرفی کرده‌اند. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد به اطلاعات مهم تاریخی درباره وضعیت آب و هوایی منطقه خود دسترسی پیدا کنند که این امر می‌تواند در برنامه‌ریزی بهتر برای سال زراعی جاری به آنها کمک کند.

استیو ماگت می گوید: "ما قصد داشتیم اپلیکیشنی بسازیم که به برخی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای تولید کنندگان درباره وضع آب و هوا در سال جاری پیش بیاید پاسخ دهد: وضعیت بارندگی یا افزایش دما در مقایسه با سال‌های اخیر چگونه خواهد بود؟ آیا دمای خاک به اندازه کافی برای گیاه گرم هست؟ در منطقه من معمولا نخستین یخبندان چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

اطلاعات موجود در این نرم‌افزار از ایستگاه‌های پایش آب و هوا تهیه می‌شود. شبکه پایش مجموعه چند ایستگاه هواشناسی است که در فاصله معینی (معمولا حدود 20 مایل) از یکدیگر قرار دارند. این ایستگاه‌ها، پدیده‌های آب و هوایی محلی همچون توفان‌های شدید و تندبادها را مشخص می‌کنند.

تمام کسانی که به این اطلاعات علاقمند هستند - مانند کشاورزان و مشاوران مجاز کشاورزی- می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

موگت می‌گوید: "این رخدادهای آب و هوایی در مقیاس متوسط اتفاق می‌افتند و چیزی بین رخدادهای آب و هوایی محلی مانند گردبادها و ابرهای توفانی و پدیده‌های جوی در مقیاس بزرگ مانند سیستم‌های پر فشار یا کم فشار هستند که ممکن است در چندین ایالت حاکم باشند".

او می‌گوید: "در بیشتر مناطق، فاصله مکانی ایستگاه‌ها در شبکه‌های رایج هواشناسی بسیار دورتر از آن است که بتوانند این پدیده‌های آب و هوایی که برای کشاورزان و گله‌داران مهم هستند را کشف کنند".

این اپلیکیشن اطلاعات مربوط به ده سال گذشته را ارائه می‌کند. موگت می‌گوید به‌طور سنتی مردم وضعیت آب و هوا در دراز مدت مثلا در 30 سال اخیر را مطالعه می‌کنند. اما اخیرا از آنجا که آب و هوا در بسیاری از مناطق در حال تغییر است، می‌توان آن را در فاصله‌های کوتاهتر 10 ساله مشخص کرد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

این ابزار جدید، اطلاعات مهمی همچون دمای خاک و بارندگی کلی را در اختیار می‌گذارد. همچنین اطلاعات دیگری از جمله نخستین تاریخ‌های یخبندان و کل ساعت‌های یخبندان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در غرب تگزاس مهمترین محصول، پنبه است که نمی‌توان آن را قبل از آنکه خاک به اندازه کافی گرم شد، کاشت. این امر، مشخص کردن دمای خاک را به امری مهم تبدیل می‌کند. تعیین روزهای مناسب رشد، به تولیدکنندگان کمک می‌کند که رشد محصول را پیش‌بینی کنند.

دانستن اینکه چه موقع نخستین یخبندان رخ می‌دهد یا دمای هوا چند ساعت زیر صفر خواهد بود نیز برای کشاورزانی که قصد برداشت محصول خود را دارند مهم است. این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به مسائل ذکر شده در 10 سال اخیر را نیز در اختیار می‌گذارد.

موگت می‌گوید: "کشاورزیِ سالانه می‌تواند یک کار تجربی باشد. طرح کلی ما این بود که تولید کنندگان بتوانند با مقایسه تحولات آب و هوایی سال جاری با شرایط آب و هوایی 10 سال گذشته، چشم‌انداز بهتری نسبت به اینکه وضعیت آب و هوا و محصولات در سال جاری ممکن است چگونه باشد، داشته باشند".

با آنکه این اطلاعات از نظر فنی، آب و هوای پیش رو را پیش‌بینی نمی‌کند، این اپلیکیشن طراحی شده تا بتواند به طور بالقوه در طول یک فصل زراعی مفید باشد. این اپلیکیشن امکان مقایسه بین سال‌های مختلف را فراهم می‌کند. تولید کنندگان از طریق یک جستجوگر امن بر روی یک کامپیوتر به اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

این محققان امیدوارند اپلیکیشن شبکه‌ای خود را به گونه‌ای توسعه دهند که مناطق بیشتری از این ایالت و کشور را در بر بگیرد. اما مشکلات مالی، محدودیت بزرگی است زیرا جمع‌آوری این گونه اطلاعات می‌تواند هزینه بر باشد.

او می‌گوید: "من فکر می‌کنم این کار یکی از راه‌های استفاده از اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی به عنوان یک منبع کاربردی هواشناسی را نشان می‌دهد. با کاهش یافتن سطح آب در سفره‌های زیر زمینی تگزاس، کشاورزان، بیشتر به بارندگی‌ها وابسته می‌شوند؛ از این روی برای آنها مهم است که درباره آب و هوای روزهای پیش رو در منطقه خود اطلاعات بیشتری داشته باشند".

ترجمه: محسن حدادی

L-960505-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید