Iranian Agriculture News Agency

ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در 4900 هکتار از باغات مرکبات بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 4 هزار و 958 هکتار از باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد.

ردیابی مگس میوه مدیترانه‌ای در 4900 هکتار از باغات مرکبات بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 4 هزار و 958 هکتار از باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید احمد طاهری با بیان اینکه نخستین گام برای مدیریت مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ردیابی دقیق آن است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابل و شبکه مراقبت و پیش آگاهی، ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در 4 هزار و 958 هکتار از باغات این شهرستان انجام شد .

وی با اشاره به اینکه آفت مگس میوه مدیترانه ای از آفات مخرب و چند میزبانه محصولات کشاورزی و باغی است، گفت: تاکنون 26 عدد تله سراتراپ و 32 عدد تله فرمونی جدید علاوه بر تله های قبل در 63 ایستگاه با نظارت کارشناسان این مدیریت در باغ های شهرستان بابل نصب شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: تعداد یک هزار و 40 عدد کارت زرد چسبنده بین مراکز جهاد کشاورزی تحت پوشش این شهرستان توزیع شد تا درصورت مشاهده آفت در باغات استفاده شود .

وی اضافه کرد: برای ردیابی جمعیت آفت، تاکنون با طعمه گذاری 58 تله جلب کننده مگس میوه مدیترانه ای مکفیل و 55 لیتر مایع جلب کننده مورد استفاده قرار گرفت .

طاهری با اشاره به اینکه با بازدید مداوم کارشناسان این مدیریت و شبکه مراقبت و پیش آگاهی از باغات و تله ها، اطلاعات مناطق آلوده به طور جداگانه ثبت خواهد شد، خاطرنشان کرد: براساس آخرین ردیابی، یک عدد مگس میوه در منطقه بیشه شمالی در تله ها شکار شد که جمعیت مگس میوه در مقایسه با سال قبل کاهش چشمگیری داشته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید