Iranian Agriculture News Agency

رهاسازی یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی کرمان

در سه ماهه اول سال جاری در 111 باب استخر پرورش ماهیان سردآبی استان کرمان، یک میلیون و دویست هزار قطعه بچه ماهی رها سازی شد که پیش بینی می شود از این میزان 840 تن گوشت سفید برداشت شود.

رهاسازی یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه‌ماهی سردآبی در استخرهای پرورش ماهی کرمان

در سه ماهه اول سال جاری در 111 باب استخر پرورش ماهیان سردآبی استان کرمان، یک میلیون و دویست هزار قطعه بچه ماهی رها سازی شد که پیش بینی می شود از این میزان 840 تن گوشت سفید برداشت شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مدیر شیلات استانکرمان گفت: در راستای بهره وری بهینه از منابع آب استان، غنی سازی آب خروجی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان تا کنون یک میلیون و دویست هزار بچه ماهی سردآبی در استخرهای ذخیره و مزارع پرورشی استان رها سازی شده است .

ابوالقاسمی با بیان اینکه عمده رها سازی این بچه ماهیان در استان از مهرماه آغاز و در اسفند ماه برداشت می شود، اظهار داشت: در مناطقی که دمای آب مناسب باشد دو دوره در سال امکان پرورش ماهیان سردآبی وجود دارد و در صورتی که استخرهای متعددی در اختیار کشاورزان باشد در برخی مناطق می توانند در کلیه ماه های سال پرورش ماهیان سردآبی را انجام دهند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید