Iranian Agriculture News Agency

بستر صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در هرمزگان سالیانه بیش از یک میلیون و400 هزار تن انواع محصول زراعی وباغی تولید می شود و این استان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد.

بستر صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان فراهم می‌شود

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در هرمزگان سالیانه بیش از یک میلیون و400 هزار تن انواع محصول زراعی وباغی تولید می شود و این استان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، عزیز سیدی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با شرکت های صادر کننده محصولات کشاورزی از جمله شرکت بازرگانی بین المللی روناش سپنتا این امکان برای تولید کنندگان بخش کشاورزی فراهم شده که با انعقاد قرارداد حقوقی و اخذ ضمانتنامه های لازم با این شرکت، محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر کنند .

وی اذعان کرد: عدم آشنایی بهره برداران با بازارهای جهانی، عدم آشنایی کشاوزران با موارد قانونی صادرات ، عدم توانایی کشاورزان در صاردات محصولات خود و موضوعات سیاسی بین کشورها و نبود تشکل فراگیر صادراتی در استان از مهمترین چالش های صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان است .

سیدی با بیان اینکه امروزه ورود به بازارهای جهانی باید درقالب کار گروهی صورت گیرد، اظهار کرد: بازار کشورهایی همچون روسیه، قزاقستان، افغانستان و اورآسیا از مهمترین بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان است .

وی افزود: کشاورزان می توانند با انعقاد قرارداد با شرکت های معرفی شده اقدام به صادرات محصولات خود کنند واینگونه علاوه بر حضور در بازار های جهانی باعث رونق اقتصادی در بخش کشاورزی خواهند شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید