Iranian Agriculture News Agency

ریشه‌کنی فقر و ترویج موفقیت در دنیای در حال تغییر

ایرلند تا سال 2030 برای پایان فقر، گرسنگی و سوءتغذیه کمک خواهد کرد/ اکثریت جمعیت فقیر جهان را زنان تشکیل می‌دهند

اندرو دویل (Andrew Doyle)، وزیر امورخارجه ایرلند در بخش کشاورزی، مواد غذایی و دریایی، هفته گذشته به‌عنوان نماینده این کشور در انجمن سطح بالای سیاسی توسعه پایدار (HLPF) در نیویورک حضور داشت. جلسات سالانه اچ‌ال‌پی‌اف پیشرفت‌های جهانی در اجرای اهداف توسعه پایدار را بررسی می‌کند. موضوع امسال اچ‌ال‌پی‌اف "ریشه‌کنی فقر و ترویج موفقیت در دنیای در حال تغییر" است.

ایرلند تا سال 2030 برای پایان فقر، گرسنگی و سوءتغذیه کمک خواهد کرد/ اکثریت جمعیت فقیر جهان را زنان تشکیل می‌دهند

اندرو دویل (Andrew Doyle) ، وزیر امورخارجه ایرلند در بخش کشاورزی، مواد غذایی و دریایی، هفته گذشته به عنوان نماینده این کشور در انجمن سطح بالای سیاسی توسعه پایدار 1 (HLPF) در نیویورک حضور داشت. جلسات سالانه اچ ال پی اف پیشرفت های جهانی در اجرای اهداف توسعه پایدار را بررسی می کند. موضوع امسال اچ ال پی اف "ریشه کنی فقر و ترویج موفقیت در دنیای در حال تغییر" است.

به گزارش ایانا از وبسایت "اگریکالچر" وزیر اشاره می کند که اکثریت جمعیت فقیر جهان را زنان تشکیل می دهند و معیشت آنان به منابع طبیعی بسیار وابسته است. تغییرات اقلیمی سبب تضعیف رفاه بسیاری از خانواده ها و توانایی آن ها برای مقابله با آن شده است. این تأثیرات بسیار گسترده است و بر کشاورزی و امنیت غذایی، تنوع زیستی و اکوسیستم ها، منابع آب، سلامت بشر، سکونت بشر و الگوهای مهاجرت اثر دارد. همچنان که چالش های جوامع فقیر شدت می یابد، ایرلند با تمرکز ویژه برای کمک به جوامع و سازگاری آن ها و همچنین در طولانی مدت پایان دادن به فقر، گرسنگی و سوءتغذیه تا سال 2030 به فعالیت های خود ادامه می دهد.

هفده هدف توسعه پایدار 2 (SDGs) که اعضای سازمان ملل متحد در سال 2015 به توافق رسیدند، به ریشه فقر و نیاز جهانی به توسعه پایدار برای تمام مردم جهان تا سال 2030 می پردازند. این اهداف زمینه های سیاسی مانند فقر شدید، پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی در جهان، توسعه اقتصادی، حفاظت از محیط زیست، دسترسی به خدمات آموزشی و بهداشتی، برابری جنسیتی، امنیت جوامع و حقوق بشر را پوشش می دهد.

به علاوه، دویل در بیانیه خود به اهمیت نقش جوانان در اجرای اهداف توسعه پایدار اشاره کرد.

او با ارائه بیانیه ملی ایرلند به اچ ال پی اف در ملاقات با نماینده برنامه جهانی غذا 3 (WFP) ، درباره چالش های پیش روی این سازمان و چگونگی حمایت آن ها برای اجرای اهداف توسعه پایدار به گفت وگو پرداخت.

دویل با حضور در انجمن تجاری اس دی جی با موضوع پایان دادن به فقر گفت: "مدیریت کشاورزی چگونگی تعامل و تقویت مشترک ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی توسعه پایدار را تضمین می کند. کشاوزی پایدار از محیط زیست حمایت می کند و با بیابان زایی و سایر اثرات منفی تغییرات اقلیمی مبارزه می کند. به ترویج معیشت خوب و خروج مردم از فقر کمک می کند. هنگامی که کشاورزی را به خوبی مدیریت کنیم، فشار وارده بر شهرها و مهاجرت غیرارادی را کاهش می دهیم و با ایجاد انعطاف از توسعه پایدار حمایت می کنیم."

در ماه اکتبر 2014، اچ ایی دیوید دونوقو (H E David Donoghue) ، نماینده ایرلند در سازمان ملل متحد از سوی این سازمان برای تسهیل همکاری در مذاکرات بین دولتی4 4 (IGN) با هدف سازگاری با اهداف توسعه پایدار در سال 2015، برگزیده شد. اس دی جی اس اهدافی جهانی و در ادامه اهداف توسعه هزاره اند که گستردگی و بلندپروازی بسیار زیادی دارند و کاربرد جهانی آن ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. جلسات سالانه اچ ال پی اف در سطح وزرا برای بررسی پیشرفت های صورت گرفته در اجرای این اهداف و هر چهار سال یک بار در سطح سرپرستان دولت ها و یا رؤسای دولت ها برگزار می شود.

ایرلند اولین گزارش رسمی خود را درباره اجرای اهداف توسعه پایدار به جلسه اچ ال پی اف 2018 با عنوان "نقد داوطلبانه ملی" ارائه خواهد کرد.

پانوشت:

1. High Level Political Forum

2. Sustainable Development Goals

3. World Food Programme

4. Intergovernmental Negotiations

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید