Iranian Agriculture News Agency

دبیر جشنواره وب و کسب‌ و کار خبر داد:

ضعف بنگاه‌های تولیدی در ارتباط مجازی با شرکت‌های خارجی/ بررسی اعطای تسهیلات در وزارت صنعت

دبیر جشنواره وب و کسب‌ و کار از بررسی اعطای تسهیلات بابت توسعه فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی توسط وزارت صنعت خبر داد و گفت: بنگاه‌های صنعتی وضع مطلوبی در تعامل با شرکت‌های خارجی در فضای مجازی ندارند و این مسئله بر رقابت‌پذیری آن ها موثر است.

ضعف بنگاه‌های تولیدی در ارتباط مجازی با شرکت‌های خارجی/ بررسی اعطای تسهیلات در وزارت صنعت

دبیر جشنواره وب و کسب‌ و کار از بررسی اعطای تسهیلات بابت توسعه فناوری اطلاعات در واحدهای تولیدی توسط وزارت صنعت خبر داد و گفت: بنگاه‌های صنعتی وضع مطلوبی در تعامل با شرکت‌های خارجی در فضای مجازی ندارند و این مسئله بر رقابت‌پذیری آن ها موثر است.

به گزارش ایانا، جعفر اسکندریان در یک نشست خبری از برگزاری جشنواره وب و کسب‌ و کار در آذرماه خبر داد و گفت: این جشنواره توسط دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت برگزار می‌شود که هدف آن، توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در واحدهای صنعتی و معدنی کشور است.

وی ادامه داد: در این جشنواره، بنگاه‌های صنعتی و معدنی از نظر 72 شاخص و در 3 محور شامل محتوا و طراحی، تعامل و خدمات الکترونیک و همچنین فناوری و زیرساخت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

اسکندریان با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره با ریاست معاون وزیر صنعت و همچنین حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، اتاق اصناف،‌ مرکز ملی فضای مجازی و مجلس گفت: گزارش ارزیابی بنگاه‌های صنعتی و معدنی در کمیته ارزیابی جشنواره جمع‌بندی می‌شود و پس از آن در کارگروه نظارت و ارزیابی وزارت صنعت مورد نظارت نهایی قرار می‌گیرد.

به گفته وی بنگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی و معدنی می‌توانند در فرایند جشنواره شرکت کنند که پس از ارزیابی، برنامه بهبود و توسعه راه به آن ها ارائه خواهد شد و می‌توانند در راستای بهبود کسب و کار خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تعامل و حضور در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عوامل رقابت بنگاه‌های داخلی با بنگاه‌های خارجی است، گفت: این در حالی است که هم‌اکنون بنگاه‌های داخلی امکان تعامل با شرکای خارجی را ندارند و علاوه بر این، در تعاملات داخلی نیز برای انجام برخی امور خود با مشکل روبرو هستند. در حالی که می‌توان در زمینه سفارشات، پیگیری سفارشات، مراودات و حتی قراردادها نیز به صورت برخط عمل کرد.

دبیر جشنواره وب و کسب‌ و کار با اشاره به اعطای نشان برتر معاملات الکترونیکی به برگزیدگان جشنواره وب و کسب‌ و کار گفت: ثبت‌نام برای حضور در این جشنواره از 30 تیر ماه در غرفه وزارت صنعت در نمایشگاه الکامپ آغاز خواهد شد و نتیجه ارزیابی‌ها نیز آذر ماه در مراسمی اعلام می‌شود.

اسکندریان با اشاره به اینکه طبق آمار وزارت صنعت، میزان بالایی از بنگاه‌های تولیدی شرایط مطلوبی از نظر وب‌ سایت و پورتال ندارند، اظهار کرد: این مشکل حتی در بنگاه‌های بزرگ تولیدی نیز وجود دارد، هرچند بنگاه‌های متوسط و بزرگ در مقایسه با بنگاه‌های کوچک، وضعیت نسبتاً بهتری دارند.

وی تصریح کرد: در این جشنواره 9 برگزیده در بخش‌های صنعت، معدن و بازرگانی و در سه سطح بنگاه کوچک، متوسط و بزرگ معرفی خواهند شد.

اسکندریان ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری جشنواره، بحث‌هایی برای اعطای تسهیلات از محل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک (زیرمجموعه وزارت صنعت) به برگزیدگان جشنواره مطرح است که البته از نظر ما این تسهیلات باید به بنگاه‌هایی داده شود که علاقمند به توسعه هستند ولی وضعیت مناسبی در این بخش ندارند.

وی در ادامه از اجرای طرح سامان‌ سوئیت به منظور مدیریت در خودکارسازی فرایند بنگاه‌های تولیدی خبر داد و خاطرنشان کرد: این خدمات در زمینه باشگاه مشتریان و همچنین داده‌های تحلیلی و مدیریتی به بنگاه‌ها ارائه می‌شود و یکی از نقاط برجسته آن در حوزه امنیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید