Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد:

کودهای ازته، فسفاته و پتاسه از منابع داخلی و خارجی برای کشت پاییزه در حال تامین است/ قیمت های پیشنهادی در مناقصات کود از قیمت های جهانی پایین تر است

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی از 2 میلیون و 350 هزار تن کودهای یارانه ای سال جاری حدود 900 هزار تن آن مربوط به مقطع کشت پاییزه است که این شرکت از منابع داخلی و خارجی در حال تامین آن است.

کودهای ازته، فسفاته و پتاسه از منابع داخلی و خارجی برای کشت پاییزه در حال تامین است/ قیمت های پیشنهادی در مناقصات کود از قیمت های جهانی پایین تر است

بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی از 2/305/000 تن کودهای یارانه ای سال جاری حدود 900 هزار تن آن مربوط به مقطع کشت پاییزه است که این شرکت در حال تامین آن است.

به گزارش ایانا از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مدیر عامل این شرکت بیان کرد: با توجه به نزدیکی کشت پاییزه، برنامه ریزی فشرده و جامعی را برای تأمین کود مورد نیاز کشاورزان بعمل آمده و مناقصات داخلی و خارجی کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در حال برگزاری است.

حمید رسولی باتاکید بر اینکه بخش اعظم کودهای کشاورزی مورد نیاز برای کشت پاییزه از منابع داخلی تأمین می شود، گفت: در تامین کودهای فسفاته و پتاسه اولویت با تولیدکنندگان داخلی است و در صورت کسری، نیاز کشور از منابع خارجی تأمین می شود.

وی درباره چگونگی برگزاری مناقصات، اظهار کرد: در مناقصات اخیر اعم از مناقصات داخلی و یا خارجی شاهد حضور پررنگ و رقابتی شرکتهای تولیدکننده بودیم به نحوی که قیمت های پیشنهادی حتی از قیمت های جهانی نیز پایین تر بوده و شرایط مناسبی برای تأمین نهاده های مورد نیاز کشور فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در پایان اعلام کرد: با ذخیره سازی هوشمندانه و متناسب با نیاز هر یک از مناطق کشور به استقبال کشت پاییزه خواهیم رفت و هیچگونه نگرانی برای تأمین، تدارک و توزیع کودهای کشاورزی جهت کشاورزان و بهره برداران عزیز وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید