Iranian Agriculture News Agency

بانک توسعه امریکای میانه اختصاص داد

650 میلیون دلار برای برنامه کشاورزی جامائیکا/ اشتیاق برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جامائیکا افزایش یافته است

کارل سامودا (Karl Samuda)، وزیر صنعت، تجارت، کشاورزی و شیلات جامائیکا اعلام کرد که طی سه سال آینده مبلغ 650 میلیون دلار برای توسعه برنامه رقابت کشاورزی به این کشور داده خواهد شد.

650 میلیون دلار برای برنامه کشاورزی جامائیکا/ اشتیاق برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جامائیکا افزایش یافته است

کارل سامودا (Karl Samuda) ، وزیر صنعت، تجارت، کشاورزی و شیلات جامائیکا اعلام کرد که طی سه سال آینده مبلغ 650 میلیون دلار برای توسعه برنامه رقابت کشاورزی به این کشور داده خواهد شد.

به گزارش ایانا از سایت "جامائیکا آبزرور"، این مبلغ که از سوی بانک توسعه امریکای میانه 1 (IDB) تأمین می شود، اخیراً در میان چندین سرمایه گذاری دیگر در بخش کشاورزی قرار گرفته است.

سامودا در صد و بیست و دومین مجمع عمومی سالیانه جامعه کشاورزی جامائیکا 2 (JAS) که چهارشنبه بعداظهر در محل نمایشگاه دنبیگ (Denbigh) در کلارندون (Clarendon) برگزار شد، توضیح داد که منابع مالی بانک توسعه امریکای میانه برای رسیدن به هدف افزایش تولیدات کشاورزی است که شامل احداث بزرگترین پارک کشاورزی در منطقه اسپرینگ گاردن (Spring Garden) شهر پورتلند (Portland) است.

وزیر اظهار کرد احساس جدیدی از علاقه و اشتیاق برای سرمایه گذاری در این بخش به وجود آمده و این وزارتخانه از کمک های مؤسساتی مانند صندوق سرمایه گذاری اجتماعی جامائیکا که در کنار بانک جهانی است، مبلغ 320 میلیون دلار برای فرآیندهای کشاورزی و پس از برداشت در چندین روستای این کشور سرمایه گذاری کرده است.

او اضافه می کند که ابتکارات کشاورزی متمرکز بر روستاها شامل ساخت چند دستگاه انکوباتور چند منظوره برای فرآیندهای زراعی به ارزش 208 میلیون دلار در بخش های اس تی اِلیزابت (St Elizabeth) ؛ وست مورلند (Westmorland) ؛ هانوور (Hanover) ؛ اس تی جیمز (St James) ؛ ترلاونی (Trelawny) ؛ اس تی کاترین (St Catherine) و اس تی ماری (St Mary) ، و همچنین یک تأسیسات ذخیره سازی سرد به ارزش 24 میلیون دلار است.

همچنین وزیر کشاورزی یادآور شد که تأسیسات خشک کن کاکائو به ارزش 21 میلیون دلار در شهر پورتلند بازگشایی و همچنین کارخانه استخراج و بسته بندی عسل به ارزش 27 میلیون دلار در هانور راه اندازی شده است.

سامودا به اعضای جامعه کشاورزی جامائیکا گفت که مهمتر از همه، آن هایی هستند که باید درباره خانه فارست- داف (Forest/Duff) در پارک کشاورزی اطلاع داشته باشند، زیرا سال گذشته کشاورزان به پمپ آب نیاز داشتند و حالا یک پمپ جدید و سیستم آبیاری به ارزش بیش از 30 میلیون دلار در فارست- داف پارک کشاورزی نصب شده است.

به گفته وزیر، اشتیاق جدید در این بخش، از طریق زنجیره های هتل که اکنون در حال چرخش اند، نیز دیده می شود و حتی بیشتر از آن، کشاورزان به جای واردات سبزیجات به تولید آن ها نیاز دارند که به گفته او راهی برای ارزش گذاری و حفظ دلار میهمانان است.

سامودا گفت: "ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ حدود 9 میلیارد دلار استقبال می کنیم." شرکت های بخش خصوصی از جمله سپرُد (Seprod) ؛ ترید ویندز سیتروس (Trade Winds Citrus) ، لاسکو (Lasco) ، گریس کندی (GraceKennedy) و رد استرایپ (Red Stripe) در مجموع بیش از 9 میلیارد دلار در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند، بنابراین شما می توانید ببینید که کشاورزی جذاب شده است.

وزیر کشاورزی گفت که تمامی این سرمایه گذاری ها از نتایج کشاورزی است که یکی از راهکارهای پیشرفت است و از سال گذشته این بخش 13 درصد رشد داشته و همچنان به طور عمده به تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور کمک می کند.

او می گوید که کشاورزی مهمترین بخش جامائیکاست؛ به طوری که کشاورزان باید با افتخار در این کشور قدم بردارند.

وی گفت که وزارتخانه اش مبلغی را به کشاورزان اختصاص داده و اعلام کرد که اخیراً در مجموع مبلغ 275 میلیون دلار به سازمان توسعه کشاورزی روستایی 3 (RADA) اختصاص یافته است. از این مبلغ 100 میلیون دلار به اعضای مجلس و 50 میلیون دلار از سوی رادا به خرده کشاورزان اختصاص یافته است.

همچنین سامودا اشاره کرد که وزارتخانه به دنبال معرفی رویکردهای جدید برای پیشرفت در بخش کشاورزی است، که از جمله موفقیت های آنان تاکنون، 40 درصد تکمیل برچسب گذاری گاوهاست. او گفت که راهکار جدیدی برای کمک به این فرآیند در زمان برچسب زدن وجود دارد که نمونه دی ان اِی هر گاو برای کمک به این فرآیند شناسایی می شود.

پانوشت:

1. Inter-American Development Bank بزرگترین منبع مالی توسعه در امریکای لاتین و حوزه کارائیب است.

2. Jamaica Agricultural Society

3. Rural Agricultural Development Authority

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید