Iranian Agriculture News Agency

تسهیلات 35 میلیاردی برای باغداران خسارت دیده نوشهری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: برای جبران بخشی از خسارت باغدران بر اثر سرما و یخبندان آذرماه سال قبل، برای 335 نفر بالغ بر 35 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته است.

تسهیلات 35 میلیاردی برای باغداران خسارت دیده نوشهری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: برای جبران بخشی از خسارت باغدران بر اثر سرما و یخبندان آذرماه سال قبل، برای 335 نفر بالغ بر 35 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن پورمقدم درخصوص عملکرد و فعالیت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: تمام دامداری های بخش کجور این شهرستان در مقابل بیماری تب کنگو سمپاشی و کنترل شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر درخصوص پرداخت تسهیلات بلاعوض و تسهیلات کم بهره به باغداران خسارت دیده از برف و سرمای سال گذشته، گفت: برای جبران بخشی از خسارت باغدران بر اثر سرما و یخبندان آذرماه سال قبل، برای 335 نفر بالغ بر 35 میلیارد ریال تسهیلات تخصیص یافته است .

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت دیدگان برف سال گذشته 7 بسته حمایتی به شهرستان ها ابلاغ شد که پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به عنوان هفتمین و آخرین بسته ای بود که اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت: پیش بینی می شود سال زراعی جاری از یک هزار و 720 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان 3 هزار و 440 تن محصول برداشت شود .

پورمقدم با اظهار اینکه پیش بینی می شود 6 هزار و 400 تن گیلاس با متوسط عملکرد 16 تن در هکتار از باغات کجور نوشهر برداشت شود، تصریح کرد: در حال حاضر۶۰۰هکتار از اراضی بخش کجور به ویژه در روستای ناصرآباد زیرکشت گیلاس است که۴۰۰هکتار آن قابل برداشت است .

این مسئول با اشاره به پیش بینی تولید 15 هزار تن هلو و 600 تن شلیل در باغات سیاه ریشه این شهرستان، گفت: این میزان برداشت از سطح 545 هکتار هلو و 25 هکتارشلیل باغات منطقه کجور این شهرستان انجام شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید