Iranian Agriculture News Agency

اسناد ماشین های کشاورزی قابلیت ترهین در حوزه بانکی دارند

پلاک گذاری 180 هزار تراکتور و کمباین در دولت یازدهم/ عرضه سالانه 20 هزار دستگاه تراکتور در کشور

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی کشور به ایانا گفت: در دولت یازدهم بیش از 80 هزار دستگاه تراکتور و بیش از 180 هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی وارد عرصه تولید شده است.

پلاک گذاری 180 هزار تراکتور و کمباین در دولت یازدهم/ عرضه سالانه 20 هزار دستگاه تراکتور در کشور

در دولت یازدهم بیش از 80 هزار دستگاه تراکتور و بیش از 180 هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی وارد عرصه تولید شده است.

کامبیز عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی کشور از عرضه سالانه 20 هزار دستگاه تراکتور در کشور و خریداری توسط کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: این صنعت در گذشته با رکود مواجه شده بود، اما در دولت یازدهم بیش از 80 هزار دستگاه تراکتور و بیش از 180 هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی وارد عرصه تولید شده است.

وی با اشاره به وجود 460 هزار دستگاه تراکتور و 16 هزار دستگاه کمباین در کشور، افزود: نیمی از تراکتورها و کمباین های موجود در کشور عمری بالاتر از حد استاندارد دارند، بنابراین با استاندارد سازی خطوط اعتباری مکانیزاسیون تا پایان برنامه ششم توسعه، سعی در مکانیزه کردن کاشت، داشت و برداشت غلات کشور به ویژه گندم، جو و برنج آبی و دیم کشورداریم.

پلاک گذاری 180 هزار تراکتور و کمباین در دولت یازدهم

عباسی با اشاره به اینکه فاز نخست پلاک گذاری تراکتورها و کمباین ها دو سال قبل از دولت یازدهم آغاز شده بود، تصریح کرد: روند پلاک گذاری ماشین های کشاورزی در فاز اول فقط مخصوص ماشین های نو بود و به صورت نامرتب و محدود صورت می گرفت، اما فاز دوم پلاک گذاری ها از دولت تدبیر و امید با حمایت وزیرجهاد کشاورزی و همکاری پلیس راهور ناجا شروع شد و بیش از 180 هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کمتر از 3 سال و نیم پلاک دریافت کردند.

رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی کشور با بیان اینکه صدور مجوزهای لازم برای پلاک گذاری تراکتورها و کمباین های با عمر بالای 13سال در دست عملیاتی شدن است، گفت: تمامی تراکتورها و کمباین های کشاورزی تا پایان برنامه ششم توسعه صاحب پلاک راهنمایی رانندگی، سند مالکیت وهویت می شوند و مالکین علاوه بر اینکه می توانند ازاسناد این ماشین آلات جهت ترهین در حوزه بانکی استفاده کنند، بخشی از تضامین و وثایق بانکی مورد نیاز متقاضیان خرید ماشین آلات کشاورزی هم فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ماشین های کشاورزی مبحثی به نام سطح توجیح مالکیت وجود دارد، افزود: اکثر تراکتورهای کشاورزی کشور و ترکیب توانی آن ها از انواع متوسط و درشرایط فعلی کشور، متناسب با مالکیت ها است، اما توسعه تشکل های مکانیزاسیون در دستور کار است، تا کشاورزانی که سطح مالکیت توجیه پذیری ندارند، بتوانند به صورت استیجاری از ماشین های کشاورزی استفاده کنند.

عباسی گفت: نفوذ 25 درصدی مکانیزاسیون در بخش باغبانی جزو اولویت ها و در دستورکار است تا مراحل کاشت، داشت و برداشت این بخش هم به صورت مکانیزه انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید