Iranian Agriculture News Agency

"مرکز ارگانیک" در صدد ارائه علم معتبر در زمینه مزایای بهداشتی و محیطی مواد غذایی و کشاورزی ارگانیک

کشاورزی ارگانیک در زمان کاهش محصولات منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود/ کشاورزی کوچک اما ارگانیک در مناطق روستایی از بقای بیشتری برخوردار است

مرکز ارگانیک در بسیاری از مراحل برجسته ارگانیکی پیشروست و هفته گذشته نیز یکی دیگر از کارهایش را نشان داد. این مرکز بخشی از گروه منتخبی از کارشناسان ارشد کشاورزی، محققان و دانشگاهیان است که برای شرکت در انجمن توسعه پایدار کشاورزی سازمان ملل متحد در مقرّ این سازمان در نیویورک در تاریخ 6 ژوئیه امسال دعوت شدند.

کشاورزی ارگانیک در زمان کاهش محصولات منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود/ کشاورزی کوچک اما ارگانیک در مناطق روستایی از بقای بیشتری برخوردار است

مرکز ارگانیک در بسیاری از مراحل برجسته ارگانیکی پیشروست و هفته گذشته نیز یکی دیگر از کارهایش را نشان داد. این مرکز بخشی از گروه منتخبی از کارشناسان ارشد کشاورزی، محققان و دانشگاهیان است که برای شرکت در انجمن توسعه پایدار کشاورزی سازمان ملل متحد در مقرّ این سازمان در نیویورک در تاریخ 6 ژوئیه امسال دعوت شدند.

به گزارش ایانا از وبسایت اگریکالچر در نخستین نمایشگاه مرکز ارگانیک در سازمان ملل، دکتر جسیکا شِید (Jessica Shade) ، مدیر برنامه های علمی مرکز ارگانیک، روش های ارگانیکی را که می تواند راه حل هایی برای پایداری نوآورانه در تمام بخش های کشاورزی باشد، در مبحثی با عنوان "ارگانیک: نوآوری هایی برای پایداری"، ارائه کرد.

او می گوید: "از آن جائی که کشاورزان و محققان ارگانیک نمی توانند از ابزارهای حل مسئله کشاورزان عادی استفاده کنند، آن ها مجبورند که خارج از این چارچوب فکر کنند. نتیجه این کار، راه حل های نوآورانه ای برای تمامی کشاورزان است. فنونی که کشاورزان ارگانیک مرتباً به کار می برند می تواند ابزاری برای یادگیری همه کشاورزان درباره نحوه پیشتیبانی از پایداری در مزارع باشد."

در سال 2015، سازمان ملل متحد دستور کار توسعه پایدار 2030 را با 17 هدف توسعه پایدار به تصویب رساند. دومین هدف توسعه پایدار در جوامع بین المللی "پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار" تا سال 2030 است. سازمان ملل متحد اعلام کرده است که دستیابی یه این هدف "نیازمند تحول در کشاورزی جهان" است.

جلسه روز پنج شنبه گذشته یک قدم این هدف را پیش برد. در این انجمن یک روزه، متخصصان برای به اشتراک گذاری تجربیات، دروس آموخته شده و چالش های پیشرو در پیشبرد توسعه پایدار گردهم آمدند. نتایج انجمن به صورت توصیه هایی خلاصه شد تا به انجمن بین المللی حمایت از کشاورزی پایدار سازمان ملل متحد برای سال 2018 اعطا شود.

شِید می گوید: "مرکز ارگانیک خوشحال شد که به عنوان یکی از اعضا به این بحث انتقادی دعوت شد. مأموریت مهم مرکز ارگانیک آن است که آموخته های ارگانیک را به سود تمام بخش های کشاورزی و افزایش کلی حیات و پایداری نظام های کشاورزی به کار برد. ما کاملاً از تمامی اهداف دستور کار توسعه پایدار سازمان ملل متحد پیشتیبانی خواهیم کرد و بسیار خوشحالیم که یکی از اعضای قابل توجه این میزگرد هستیم."

شِید به شرکت کنندگان در انجمن توضیح می دهد که ارگانیک بر مبنای اصول پایداری محیط زیست و سلامت بشر ساخته شده است و دائماً در حال تکامل است. همچنان که پیشرفت های پایداری کشف می شود، برای تضمین راه حل هایی در به حداکثر رساندن پایداری فنون زراعی به طور فعالانه تحقیق می شود. او اشاره می کند چگونه محققانی که در زمینه کشاورزی فعالیت می کنند، جایگاه مهمی در کمک به دانش پایداری کشاورزی دارند؛ زیرا آن ها باید نوآورانه باشد و راه حل های جدید، پایدار و مؤثری برای مشکلات زراعی مشترک ارائه دهند. او تأکید می کند که نوآوری های ارگانیک فقط به کشاورزی ارگانیک اختصاص ندارد، زیرا کشاورزی با طیف گسترده ای از چالش های بزرگ در سراسر سیستم های کشت مواجه است.

همچنین شِید نشان داد که از دیگر جنبه های جدید کشاورزی ارگانیک تبدیل مزایای تولیدات ارگانیک به روش های پایدار به سود اقتصادی برای کشاورزان است. او به مطالعات متعددی اشاره کرد که نشان می دهد کشاورزی ارگانیک -حتی وقتی که محصولات کاهش می یابد- منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود به خصوص در موقعیت های اقتصادی که کشاورزان کوچک در مناطق روستایی بسیاری از کشورها با مشکلات مالی مواجه اند و بسیاری از آن ها نمی توانند با تولیداتی در مقیاس بزرگتر رقابت کنند.

او می گوید: "سازمان ملل متحد به خوبی می داند که چالش های پایان دادن به گرسنگی و تضمین امنیت غذایی در جهان همچنان در معرض خطر است. جوامع بین المللی باید برای مقابله با این چالش ها با یکدیگر همکاری کنند و مرکز ارگانیک افتخار می کند که یکی از اعضای مؤثر در این تلاش هاست. این ها همه آن چیزی است که تحقیقات راه حل گرا ارائه می دهد."

مأموریت مرکز ارگانیک آن است که علمی معتبر و مبتنی بر شواهد را در زمینه مزایای بهداشتی و محیطی مواد غذایی ارگانیک و کشاورزی ارگانیک ارائه دهد و یافته های خود را به جوامع منتقل کند. این مرکز سازمان مستقل غیرانتفاعی پژوهشی و آموزشی است که تحت حمایت انجمن تجارت ارگانیک (OTA) اداره می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مرکز ارگانیک و علوم مرتبط با کشاورزی و مواد غذایی ارگانیک به نشانی www.organic-center.org مراجعه کنید.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید