Iranian Agriculture News Agency

همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما برگزار شد

همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما با حضور متخصصان از کشور عمان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما برگزار شد

همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما با حضور متخصصان از کشور عمان در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایانا، در همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما که با حضور چندین مدیر و کارشناس مراکز این حوزه از کشور عمان برگزار شد، کارشناسان ضمن تشریح مراحل فرایند کشت بافت خرما با نمایش تصاویر، گزارشی را نیز از کلیه پروتکل‌های استقرار، فرآوری، ریشه‌زایی و سازگاری را آموزش دادند.

این همایش با هدف تحقق توسعه کشت بافت خرما در جهت تأمین اهداف اصلاح و افزایش بهره‌وری نخلستان‌ای کشور برگزار شد.

در همایش بین‌المللی یک‌روزه کشت بافت خرما که اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، متخصصان و دانشجویان نیز حضور داشتند، متخصصان عمانی به پرسش‌های حضار پاسخ دادند و توضیحاتی نیز درباره شرکت‌های دانش‌بنیان کشت بافت خرما را در کشور خود ارائه کردند.

تولید نهال با استفاده از روش کشت بافت امکان تولید انبوه، واریته‌های کمیاب خرما را میسر می‌کند. تکثیر نخل خرما به روش کشت بافت محدودیت زمانی ندارد و تحت تأثیر فصل نیست.

از دیگر مزیت‌های تولید نهال به روش کشت بافت، به حداقل رساندن زمان تولید این نهال است. در این روش، نهال‌های حاصل، از سلامت و برتری ژنتیکی بالایی برخوردار هستند. در تولید نهال به این روش، احتمال انتقال آفت و بیماری‌ها به حداقل می‌رسد و باغ‌های حاصل در بهترین حالت تجاری خود از لحاظ رشد سریع و ثمردهی مناسب قرار دارند./

G-960420-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید