Iranian Agriculture News Agency

توزیع 270 هزار نهال گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تامین و توزیع 270 هزار اصله نهال گل محمدی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان خبر داد.

توزیع 270 هزار نهال گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تامین و توزیع 270 هزار اصله نهال گل محمدی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استانچهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی اظهار کرد: از این میزان 120 هزار نهال اصلاح شده و کنترل سلامت کشت از مرکز بیوتکنولوژی تهران تامین و 150 هزار اصله نهال نیز تولید داخل استان است .

وی یارانه تخصیصی قابل پرداخت برای هر نهال گل محمدی اصلاح شده مرغوب را 15 هزار ریال و نهال تولید داخل استان را حدود 2 هزار ریال اعلام کرد .

شیرانی، روش کشت نهال های اصلاح شده را به شیوه های قلمه زنی و کشت بافتی عنوان کرد و تصریح کرد: کشت این گونه نهال ها در اراضی کم بازده و شیب دار توصیه می شود .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: با شروع این طرح توسعه گیاهان دارویی دراستان که اواسط بهار امسال شروع شده است، 90 هزار نهال گل محمدی به شیوه قلمه زنی در گلخانه های فرخشهر، شمس آباد به متقاضیان دارای شرایط تحویل شده است .

وی از کاشت نهال گل محمدی در 110 هکتار از مزارع استان چهارمحال وبختیاری در سال زراعی جاری را یادآور شد و گفت: با اجرای این طرح اراضی زیر کشت گل محمدی استان به 410 هکتار افزایش خواهد یافت .

مدیر باغبانی چهارمحال و بختیاری، تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی و صرفه جویی سه هزار مترمکعبی آب نسبت به غلات را از اهداف اجرای این طرح دانست .

شیرانی تصریح کرد: با بارور شدن میزان باغات گل محمدی استان، تولید گل محمدی استان از 300 به 400 تن افزایش خواهد یافت./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید