Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد؛

اسب اصیل کرد، اسبی مخصوص مسابقه و سوارکاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اسب اصیل کرد از نژادهای قدیمی در منطقه کرمانشاه است که بسیار مورد توجه سوارکاران حرفه‌ای قرار دارد.

اسب اصیل کرد، اسبی مخصوص مسابقه و سوارکاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اسب اصیل کرد از نژادهای قدیمی در منطقه کرمانشاه است که بسیار مورد توجه سوارکاران حرفه ای قرار دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بهرام خانی با اشاره به اینکه اسب نژاد کرد از نظر خصوصیات ظاهری بسیار زیبا است افزود: این اسب از نظر نوع پرورش به سه تیره جاف، افشار و سنجابی تقسیم می‌شود که اسب تیره جاف از دیرباز الگوی نقاشی های سنتی ایران بوده است .

خانی با بیان اینکه اسب نژاد کرد از لحاظ خصوصیات عمومی دارای بدنی قدرتمند و عضلانی است خاطرنشان کرد: اسب کرد دارای سر بزرگ با ستیغ های برجسته گونه، فاصله دو استخوان فک در ناحیه حلق زیاد، اتصال سرو گردن قوی، سینه از جلو عضلانی، سم های محکم و قوی، یال و دم پرپشت و افراشته، بسیار باهوش و مطیع و صبور است .

وی با اشاره به سایر خصوصیات اسب نژاد کرد؛ توانایی این نژاد را برای استفاده در مسافت های بلند و مسیرهای کوهستانی کم نظیر دانست .

وی جمعیت اسب نژاد کرد در استان کرمانشاه را بیش از 2 هزار رس بیان و تصریح کرد: با علاقه ای که مردم کرد و استان کرمانشاه نسبت به سوارکاری و این نژاد دارند جمعیت اسب نژاد کرد در مسیر توسعه قرار دارد .

خانی با بیان اینکه اسب نژاد کرد یکی از نژادهای اصیل اسب است که در حال آماده کردن تبارنامه آن هستیم اضافه کرد: با توجه به اینکه زیستگاه اسب کرد در استان کرمانشاه است و پتانسیل مناسبی برای استان محسوب می شود، تبارنامه آن یکی از ضروریات صنعت پرورش اسب نژاد کرد در استان است .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 25 واحد دارای مجوز در زمینه پرورش اسب در استان کرمانشاه فعالیت دارند که هر واحد دارای مکانی جهت سوارکاری نیز هست .

خانی با بیان اینکه احداث یک پیست مخصوص سوارکاری در استان در حال اجراست افزود: با راه اندازی و افتتاح این پیست ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب خصوصا نژاد کرد رونق می گیرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید