Iranian Agriculture News Agency

حفاظت پیشرفته از محصولات کشاورزی

انقلابی که دیجیتال در کشاورزی جهان ایجاد می‌کند/ مقابله با آفات با روش‌های نوین/ دوره‌های آموزشی مزیتی رقابتی برای کشاورزان اروپایی و صنایع کشاورزی شان ایجاد می‌کند

بدترین کابوس هر کشاورزی حشرات، بیماری ها و علف های هرز است؛ آفات خسارات شدیدی به محصولات می زنند و برداشت ها را به خطر می اندازند. حفاظت پیشرفته از محصولات زراعی به کشاورزان کمک می کند بر این چالش ها غلبه کنند و محصولاتی مقرون به صرفه و به اندازه کافی بی خطر را تولید کنند.

انقلابی که دیجیتال در کشاورزی جهان ایجاد می‌کند/ مقابله با آفات با روش‌های نوین/ دوره‌های آموزشی مزیتی رقابتی برای کشاورزان اروپایی و صنایع کشاورزی شان ایجاد می‌کند

بدترین کابوس هر کشاورزی حشرات، بیماری ها و علف های هرز است؛ آفات خسارات شدیدی به محصولات می زنند و برداشت ها را به خطر می اندازند. حفاظت پیشرفته از محصولات زراعی به کشاورزان کمک می کند بر این چالش ها غلبه کنند و محصولاتی مقرون به صرفه و به اندازه کافی بی خطر را تولید کنند. در اکثر موارد، عوامل تنش تأثیرگذار بر روی گیاهان تنها زمانی آشکار می شود که خسارات بسیاری در حال رخ دادن است. در این حالت، اغلب، انتخاب های کمی وجود دارد اما می توان از تولیدات محافظت از محصول استفاده کرد تا بتوان بخش کمی از محصولات زراعی را ذخیره کرد.

به گزارش ایانا از وبسایت گفارمینگ یو کی"، فنّاوری کشاورزی دیجیتال نوآورانه به برطرف کردن این چالش ها کمک می کند. برای مثال، تصاویر ماهواره ای و هواپیماهای بدون سرنشین می توانند مشاهدات دقیق میدانی را ارائه دهند، حسگرهای از راه دور می توانند عکس های منظمی بگیرند و تابش های منتشر شده در طیف وسیعی از طول موج ها را اندازه گیری کنند. این گروه های غیرقابل رؤیت اطلاعات فراوانی در مورد وضعیت محصولات، مانند سر زندگی کلی آن ها را نشان می دهند. به این ترتیب، عوامل تنشی که گیاهان را به خطر می اندازد خیلی زودتر از زمانی که با چشم انسان دیده شود، قابل تشخیص اند.

با ترکیب داده های گذشته، کشاورز می تواند گسترش آفات و بیماری ها را پیش بینی کند یا آن ها را در مراحل اولیه تشخیص دهد. این داده ها برای تهیه نقشه های مزارع با جزئیات و زمان واقعی در نظر گرفته می شود و در برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) دقیق برای حفاظت از محصولات زراعی و دیگر ورودی های ارزشمند استفاده می شود. برای مثال، فیلد منیجر بایرز (Bayer's Field Manager) برنامه ای است که برای کشاورزان دسترسی سریع به راهکارهای عملیاتی خاص مزارع را به شکل کارآمدترین اپلیکیشن حفاظت از محصولات فراهم می کند. در نتیجه، تلفات برداشت ها به علت بیماری ها کاهش خواهد یافت و استفاده از ورودی های کشاورزی بهینه می شود، بنابراین مقدار دقیقی از آنها و در زمان و مکان مورد نیاز استفاده می شود.

پایداری به وسیله فنّاوری های دیجیتال

کشاورزی دیجیتال راه را برای یک انقلاب کشاورزی جدید هموار می کند و آن را دقیق تر، کارآمدتر و پایدارتر می سازد. هرچه داده های موجود با تجربیات کشاورز بیشتر ترکیب شود، گزینه های عملیاتی ارتقاء می یابد. بهینه سازی فرآیند تصمیم گیری در بخش کشاورزی از محیط زیست محافظت می کند و محرکی برای رشد اقتصادی با افزایش رقابت در این بخش است که آن هم با افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

توان بالقوه بزرگ به خصوص برای کشاورزان خرده پا

کشاورزی دیجیتال فرصت هایی را برای همه کشاورزان فراهم می کند و به آنان کمک می کند تا بهره وری کشاورزی پایدار را تحریک کنند. کشاورزان کوچک در مناطق روستایی و حتی خرده کشاورزان کشورهای در حال توسعه کسانی اند که بیشترین سود را می برند: در اغلب موارد آن ها کمترین دسترسی ایده آل به ورودی های کشاورزی، اعتبارات و منابع مالی، مشاوره حرفه ای و قوی را دارند، بنابراین در دورترین مسیر نسبت به مدیریت بهینه کشاورزی قرار می گیرند. دسترسی بهتر به مشاوره حرفه ای اثر مهمی دارد و از طریق دیجیتالی شدن قابل ارزیابی است. برای مثال، شرکت بایر 1 ، اپلیکیشن وید اسکات (WEEDSCOUT App) را ساخته است که به طور خودکار علف های هرز را بر اساس یک عکس شناسایی می کند. اولین قدم برای خلاص شدن از علف های هرز، شناسایی نوع آن هاست. از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه، کشاورزان می توانند بر اساس داده ها تصمیمات بهتری بگیرند که در گذشته در دسترس آن ها نبوده و این راهکار سبب صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه ها و افزایش سود می شود.

فرصتی مهم در سطح اروپا

کشاورزی دیجیتال، با توجه به فرصت های فوق العاده آن، باید در دستور کار راهبردی اتحادیه اروپا باشد. در حال حاضر برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه می تواند مزیتی رقابتی برای کشاورزان اروپایی و صنایع کشاورزی شان ایجاد کند. اروپا باید لحظه ها را در نظر بگیرد و شکل گیری نسل بعدی کشاورزی را رهبری کند.

کشاورزی دیجیتال برپایی انقلاب در کشاورزی اروپا و جهان

برای بازشدن توان بالقوه کامل کشاورزی دیجیتال، اتحادیه اروپا نیاز به ایجاد محیط قانونی مناسب و انگیزه های سیاست مناسب دارد. مجموعه ای از اقدامات زیر می تواند نقطه آغازی برای این هدف باشد:

- ترویج کشاورزی دیجیتال از طریق سیاست مشترک کشاورزی 2 (CAP) : با تکیه بر مذاکره در حال پیشرفت درباره طراحی آینده کپ، گام مثبتی در ایجاد نقش برجسته کشاورزی دیجیتال در روند اصلاحات در حال انجام است و با سرمایه اتحادیه اروپا از کشاورزانی که از فرآیند دیجیتالی شدن استفاده کرده اند حمایت می شود و به علاوه کسانی را که این کار را انجام نداده اند تشویق می کنند. احتمالاً تدارک حمایت های مالی هدفمند، انتقال کشاورز به فنون مبتنی بر داده ها را به شدت افزایش می دهد. همچنین، اصلاحات کپ شامل حمایت های مهم تر در ابعاد آموزشی، از جمله فراگیری مهارت های دیجیتالی است.

توسعه زیرساخت های دیجیتالی در مناطق روستایی پیش شرط کشاورزی دیجیتال

- پیشرفت زیرساخت های دیجیتال: زیرساخت های دیجیتالی به خوبی توسعه یافته، به خصوص در مناطق روستایی، پیش شرط کشاورزی دیجیتال است. با اطمینان از انتقال داده ها به شکل واقعی و سریع، اتحادیه اروپا می تواند مشارکت جدّی در دستیابی کامل به توان بالقوه کشاورزی دیجیتال داشته باشد. دولت ها و مؤسسات اروپایی باید دست در دست یکدیگر کار کنند؛ در سطح ملی، سرمایه گذاری کافی در زیرساخت های پهن باند ضروری است، اما آن ها به هماهنگی های بیشتری نیاز دارند و باید بیشتر بر روی جوامع روستایی تمرکز کنند.

- فعال کردن استفاده از داده های هدفمند: تبادل داده ها میان کشاورزان و ارائه دهندگان فنّاوری مانند شرکت بایر بسیار اهمیت دارد. این بدان معنا نیست که داده ها بدون هیچ مجموعه قانونی جریان یابند. ما معتقدیم بهترین رویکرد آن است که شرکاء به طور مشترک با قوانینی مانند موافقت نامه های خدماتی که به خوبی تعریف شده و یا دستورالعمل های کلی ارتباطی موافقت کنند. ما فکر می کنیم که جمع آوری، استفاده و ذخیره سازی داده ها باید واضح و شفاف باشد و مدل تجاری برد-برد در این زمینه حیاتی است.

بیایید در این مورد واضح باشیم: کشاورزی دیجیتال در حال تبدیل شدن به انقلابی در کشاورزی نه تنها در اروپا که در سراسر جهان است. در حال حاضر، ایجاد روش درست، فرصتی برای شکل دهی به فرآیندی به نفع رشد در بخش کشاورزی رقابتی برای اتحادیه اروپا و روشی پایدارتر برای کشاورزی در این قاره است.

پانوشت:

1. گروه شرکت های بایر (Bayer) دارای 301 شرکت ثبت شده در 78 کشور جهان و مرکز اصلی آن در شهر لورکوزن (Leverkusen) آلمان است. این مجموعه بیش از 150 سال سابقه دارد و مهارت های اصلی آن در زمینه مراقبت های بهداشتی و کشاورزی است. آن ها با محصولات نوآورانه شان به یافتن راه حل هایی برای چالش های بزرگ زمان کمک می کنند.

2. Common Agricultural Policy

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید