Iranian Agriculture News Agency

با پیگیری‌های وزیر بهداشت و تاکید رئیس جمهوری در شورای عالی سلامت

طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی به زودی اجرایی خواهد شد

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی به زودی اجرایی خواهد شد


مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، سعید سعادت در حاشیه دومین نشست کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این طرح از سال گذشته با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت در حال تدوین است که با پیگیری‌های وزیر بهداشت به عنوان دبیر شورای عالی سلامت و با تاکید رئیس جمهور در شورای عالی سلامت به زودی تامین اعتبار، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
وی افزود: شناسنامه‌دار کردن تولید محصولات گواهی شده از اهداف این طرح است که در ابتدا برای 8 محصول اجرایی خواهد شد و در سال آینده برای دیگر محصولات نیز اجرا می‌شود.
سعادت تصریح کرد: محصولاتی که تحت نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی تولید می‌شوند با هدف تولید محصول گواهی شده، محصولی تحت نظارت و با سموم و آلاینده‌های پایین‌تر از حد مجاز تولید می‌کنند. موسسه تحقیقات خاک و آب مباحثی همچون شناسایی مکان‌ها و خاک‌های آلوده را بر عهده دارد و سازمان حفظ نباتات هم وظیفه شناسامه دار و کددار کردن محصولات را بر عهده دارد.
به گفته وی، وزارت بهداشت نیز طرح کنترل پایش محصولات و سلامت محیط کار را پیگیری می‌کند.
مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذا گفت: این دفتر در رابطه با بحث محیط زیست و سلامت غذا به طور مشخص با وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری مشترک دارد تا بتواند با هماهنگی بیشتر مباحث مربوط به سلامت غذا را به صورت تفاهمی حل و فصل کند.
وی افزود: در این راستا کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذا تشکیل شده است که همه اعضای آن از معاونت‌ها، سازمان‌ها، موسسات تحقیقاتی و ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شده و هدف از تشکیل این کمیته، ارائه مباحث عمومی و مرتبط کردن مسائل مربوط به محیط زیست و سلامت غذا بین وزارت جهاد کشاورزی و دو سازمان استاندارد و حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت است.
سعادت با بیان این که این کمیته‌ها یکبار در ماه تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: افرادی که در این کمیته شرکت می‌کنند نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار این سازمان‌ها، معاونت‌ها هستند؛ بنابراین نظرات این افراد، نظرات منعکس شده آن معاونت یا سازمان است و تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با سلامت غذا و نظرسنجی‌ها در این کمیته مشورتی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: کمیته‌های فنی و تخصصی نیز زیرمجموعه این کمیته‌ها تشکیل خواهد شد که به طور مثال امروز در ارتباط با بحث تسهیلات بانک کشاورزی در ارتباط با تولید محصول سالم، کمیته‌های تخصصی تشکیل می‌شود و مسائل بررسی شده و برای تصمیم‌گیری در کمیته مشورتی ارائه خواهد شد.
دومین نشست کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذا با حضور اعضای کمیته از معاونت‌ها، سازمان‌ها، موسسات تحقیقاتی و ارگان‌های مرتبط با بخش کشاورزی، بانک کشاورزی امروز در معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید