Iranian Agriculture News Agency

کارشناسان دانشگاهی بررسی می‌کنند

تجهیز مزارع پاکستان برای صدور محصولات به چین/ کشاورزی پاکستان اسیر چنگال واسطه‌ها

چندی پیش فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان FPCCI) ) (1) اعلام کرد، مناطق کشاورزی که در محدوده کریدور اقتصادی پاکستان - چین (CPEC)(2) قرار دارند، می توانند با کمک تولیدات پاکستان، محصولاتی را به چین صادر کنند، که از این راه سالانه درآمدی 12 میلیارد دلار به دست می آورند.

تجهیز مزارع پاکستان برای صدور محصولات به چین/ کشاورزی پاکستان اسیر چنگال واسطه‌ها

چندی پیش فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان FPCCI) ) (1) اعلام کرد، مناطق کشاورزی که در محدوده کریدور اقتصادی پاکستان - چین ( CPEC )(2) قرار دارند، می توانند با کمک تولیدات پاکستان، محصولاتی را به چین صادر کنند، که از این راه سالانه درآمدی 12 میلیارد دلار به دست می آورند.

به گزارش ایانا از وبسایت "پار" واردات محصولات کشاورزی چین سالانه به ارزش 111 میلیارد دلار است که از این مقدار می توان به 25 میلیارد دلار از روغن سویا و محصولات دیگر که پاکستان می تواند در آن سهیم باشد، اشاره کرد.

عاطف اکرام شیخ، رئیس صنایع کمیته منطقه ای FPCCI ، گفت: "همه استان ها باید به ایجاد مناطق زراعتی اقتصادی در طول مسیر CPEC اقدام کنند و محصولات کشاورزی با ارزش تولید و به چین صادر کنند ، همچنین با این کار به جذب سرمایه گذاران چینی هم کمک می شود."

وی افزود :" باید بودجه برای این هدف اختصاص داده شود، در حالی که باید در این مسیر اقداماتی برای مناطقی همچون پنجاب که از جمله بهترین مناطق است، در نظر گرفته شود. چنانچه در این مناطق آب کافی از طریق بارش ها و سایر منابع فراهم شود، می تواند تضمینی برای موفقیت در این مسیر باشد. علاوه بر این، ارائه بذر، آفت کش های با کیفیت می توانند به موفقیت این کار کمک کنند."

عاطف اکرام شیخ گفت: " سردخانه های ذخیره سازی و امکانات انبارداری ، استخراج روغن زیتون و سبزیجات خشک از جمله اقداماتی است که در این مسیر تاثیرگذار هستند."

وی خاطر نشان کرد: "بادام زمینی، انگور، زیتون، مرکبات، انبه، مرکبات، گوجه فرنگی، ، گواوا (نوعی سیب مناطق گرمسیری) ، توت فرنگی، جزو محصولاتی هستند که تقاضای زیادی در چین دارند. همچنین سیستم کشاورزی باید مدرن شود تا کشور بتواند طی چند سال به درامدی سالانه در حدود 15 هزار میلیارد دلار برسد."

همچنین وی خوستار بهبود سستم بیمه کشاورزی شد و از بانک ها خواست تا در زمینه تامین مالی جوامع کشاورزی کمک کنند تا بتوانند کشاورزان را از چنگال واسطه ها نجات دهند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Federation of Pakistan Chamber of Commerce and Industry

2- China Pakistan Economic Corridor

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید