Iranian Agriculture News Agency

نمایشگاه نوآوری‌های کشاورزی در مالاوی

عرصه جدید مکانیزاسیون در مالاوی/ فناوری‌های نوین در راستای صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری سامان یافته است

انجمن باز نوآوری‌های مالاوی از سوی مؤسسه بین‌المللی تحقیقات غلات در نواحی نیمه خشک گرمسیری و در راستای گردهم‌آوری اهداکنندگان، مقامات دولتی و سایر ذی‌نفعان برگزار شد.

عرصه جدید مکانیزاسیون در مالاوی/ فناوری‌های نوین در راستای صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری سامان یافته است

انجمن باز نوآوری های مالاوی از سوی مؤسسه بین المللی تحقیقات غلات در نواحی نیمه خشک گرمسیری 1 (ICRISAT) و در راستای گردهم آوری اهداکنندگان، مقامات دولتی و سایر ذی نفعان برگزار شد.

به گزارش ایانا از وبسایت ساینس دیلی مهم ترین نوآوری هایی که به نمایش گذاشته شد عبارتند از:

· ماشین خردکن بادام زمینی: جدیدترین ماشین خردکن بادام زمینی که زمان خرد کردن را تا 90 درصد کاهش می دهد.

· ارقام جدید غلات و حبوبات خشک: شامل 12 نوع بادام زمینی پرورش یافته توسط ICRISAT و همچنین مواد دیگری مانند ذرت خوشه ای و ارزن که توان بالقوه ای برای افزایش تولید در مناطق مستعد خشکسالی در مالاوی را دارد. تلاش هایی در همکاری با برنامه کشورهای اتیوپی و نایروبی، در جریان بحث ها و برای سرعت بخشیدن به تولید تجاری ارقام نخود در مالاوی برجسته شد.

· فنّاوری تازه وارد دوبرابر کردن حبوبات: که شامل کشت مخلوط لوبیای سودانی و بادام زمینی است. در نتیجه این تداخل، میانگین بازده تمامی محصولات تحت حمایت ICRISAT از 800 به یکهزارو 100 کیلوگرم در هکتار افزایش می یابد. همچنین این فنّاوری برای ترویج کشت لوبیای سودانی در مناطق غیرسنتی، که عمدتاً نواحی مرکزی مالاوی است و در آنجا بادام زمینی اصلی ترین حبوبات است، استفاده می شود.

· مداخله مدیریت افلاتوکسین 2 (Aflatoxine) : این کار درهای صادارات را در زامبیا به روی حبوبات باز می کند. در گذشته، کشاورزان حبوباتی تولید می کردند که حاوی مقادیر بالای افلاتوکسین و بیشتر از استانداردهای بین المللی بود.

دیگر فنّاوری هایی ارائه شده در این نمایشگاه شامل مکانیزاسیون کشاورزی کوچک، مدیریت پس از برداشت و فنّاوری های بی خطر بودن مواد غذایی با تمرکز بر افلاتوکسین و تغذیه، و همچنین ابزارهای مدیریت برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی بودند.

همچنین این انجمن به منظور ملاقات با دکتر برگوینسون (Dr. Bergvinson) برگزار شد. دکتر برگوینسون در خلاصه اهداف انجمن می گوید:"ما می خواهیم بر نوآوری هایی تمرکز کنیم که مزایای کاملی از تلاش های کشاورزان را به دست آنان برساند. به کشاورزان نوآوری هایی را نشان می دهیم که به مستقیماً به مشکلاتشان پاسخ دهد، ما می خواهیم از افزایش سازگاری آنها اطمینان یابیم که نشانه ای از افزایش تأثیر تلاش های ماست.

مشارکت راهبردی در افزایش تولید ذرت خوشه ای و لوبیای سودانی در مالاوی

در سفری رسمی به مالاوی دکتر برگوینسون با خانم اریکا ماگانگا (Erica Maganga) ، دبیر اصلی وزرات کشاورزی و توسعه آب و آبیاری مالاوی دیدار کرد. او یک کیسه بذر گواهی شده لوبیای سودانی را ارائه کرد و درباره انتشار ارقامی با ردیابی سریع و تولید غلات خشک به بحث و گفتگو پرداخت.

پانوشت:

1. International Crop Research Institute for the Semi-Arid Tropic

2. سموم قارچی که بر روی خوراک دام و مواد غذایی مانند ذرت، سویا، گندم، پسته و بادام زمینی رشد می کنند و سرطانزاست. این ماده سرطانی از راه مواد غذایی وارد بدن انسان می شود.

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید