Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

افزایش سهم "سازمان مرکزی تعاون روستایی" از واگذاری وظایف "شرکت خدمات حمایتی کشاورزی"

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تا پایان سال 96 سهم خود را از واگذاری وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش می‌دهد.

افزایش سهم "سازمان مرکزی تعاون روستایی" از واگذاری وظایف "شرکت خدمات حمایتی کشاورزی"

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تا پایان سال 96 سهم خود را از واگذاری وظایف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزایش می‌دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه در حال حاضر 32 درصد از کود ازته مورد نیاز کشاورزان توسط این سازمان تأمین می‌شود، گفت: از پنج سال پیش تأمین کود اوره بر عهده سازمان تعاون روستایی گذاشته شد و این سازمان تا امروز توانست سالانه ۲۰۰ هزار تن از نیاز کشاورزان به این کود را مستقیم تأمین کند.

حسین صفایی افزود: این میزان از تأمین کود ازته با انعقاد قرار داد با پنج شرکت پتروشیمی تا پایان سال ۹۶ به ۷۰۰ هزار تن افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب بخش بیشتری از این نوع کود توسط تعاونی‌های روستایی تأمین می‌شود.

وی تأکید کرد : در حال حاضر سازمان تعاون روستایی تمامی انواع کودهای شیمیای، آلی و ریزمغذی‌ها را تأمین می‌کند، اما بیشترین فعالیت این سازمان در تأمین کود شیمیایی اوره بوده است.


واگذاری تمامی سهم تأمین بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به تعاونی‌های روستایی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بذر را از دیگر نهادهای برشمرد که تأمین و توزیع بخشی از آن بر عهده تعاونی‌های روستایی گذاشته شده است.

صفایی با بیان اینکه تا سال ۸۰ تأمین این نهاده به‌صورت ۱۰۰ درصد بر عهده بخش دولتی بود، ادامه داد: پس از این سال به مرور کار به بخش خصوصی واگذار شد به‌طوری‌که هم‌اکنون ۹۰ درصد تأمین این نهاده توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر سهم تعاون روستایی از این ۹۰ درصد بیش از یک‌سوم است، اما این سازمان به‌دنبال تعیین تکلیف ۱۰ درصد باقی مانده در دست بخش دولتی است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: این ۱۰ درصد باقی مانده تا پایان سال ۹۶ تعیین تکلیف خواهد شد و سهم تعاون روستایی در تأمین نهاده بذر افزایش می‌یابد.

صفایی از افزایش سهم تعاونی‌های روستایی در تأمین و توزیع بذر گندم از 30 به 50 درصد در سال زراعی آینده خبر داد.

وی در پایان با اشاره به توانمندی شبکه گسترده تعاونی روستایی در تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از سه‌هزار و ۵۰۰ فروشندگی کود و سم تحت پوشش تعاون روستایی قرار دارند که می‌تواند در توزیع و تأمین به‌موقع نیاز کشاورزان به این نهاده‌ها بسیار مؤثر باشند./

G-960414-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید