Iranian Agriculture News Agency

اشتغال 40 درصد از شاغلان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

اشتغال 40 درصد از شاغلان آذربایجان شرقی در بخش کشاورزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 40 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استانآذربایجان شرقی، داود بهبودی در جلسه شورای تحقیقات و آموزش افزود: بیش از 40 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، چون بالغ بر 270 هزار بهره بردار کشاورزی در سطح آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

وی گفت: نتایج نشان داده است سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در نظام تولید و اشتغال بسیار مفیدتر و پرمزیت بوده است، بنابراین در انتقال دانش به بخش کشاورزی باید بیشتر همت کرد. ضروری است در پرداخت اعتبارات و تسهیلات به بخش کشاورزی توجه ویژه ای اعمال شود.

بهبودی اظهار کرد: ارزش افزوده بیشتر بخش کشاورزی در فرآوری و زنجیره تولید است که متاسفانه اینکار در خارج از بخش کشاورزی انجام می گیرد و مزایای آن برای دیگران تعریف می شود، به همین خاطر احیاء زنجیره تولید در کشاورزی صنعتی یک امر اجتناب ناپذیر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هدف شورای تحقیقات ارتقاء دانش، فن و بهره وری در نظام تولید است. امروز شورای تحقیقات در راستای تحقیق و عملکرد بر اساس تقاضا محوری است، به عبارتی آنچه نیاز امروز کشاورزی ایجاب می کند بخش تحقیقات کشاورزی وارد عمل شود.

کریم مهری گفت: امروز نظام مهندسی کشاورزی پایه ای محکم و استوار در جهت انتقال دانش به بخش تولید عمل می کند و پایداری تولید هم با انتقال تازه های علمی و دانش روز به بخش در تمام زمینه ها انجام می گیرد.

رئیس گروه امور تولیدی معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه پژوهش وتحقیق زمانبر است بنابراین نتایج ملموس نیست گفت: ضروری است وظایف حاکمیتی بیشتر از وظایف تصدیگری در دولت رونق بگیرد، باید مدیران سازمان جهادکشاورزی استان در کمک های فنی و اعتباری شهرستان از فرمانداری ها با طرح و پروژه به صورت مستند دفاع کنند.

جلالی افزود: استفاده از بذور مطلوب در بخش زراعت و کشاورزی معجزه کرده است و وزارت جهادکشاورزی در این خصوص بسیار موفق عمل کرده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید