Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت صید آبزیان در آب‌های استان بوشهر




معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهرگفت:براساس تصمیم کمیته مدیریت صید و با هدف اجرای طرح «دریابس» از 16 تیر ماه جاری تا اعلام زمان آغاز صید میگو، صید انواع آبزیان در خلیج فارس محدوده استان بوشهر ممنوع می شود.

عباس آهنگرمقدم روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: طرح دریابس یکی از مطالبات مهم صیادان استان بوشهر است که هر ساله در آستانه صید میگو با مشارکت صیادان اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: 12هزار صیاد با بیش از یکهزار و 200 فروند شناور صیادی در استان بوشهر فعالیت دارند که شماری از شناورها با مجوز تفریحی در امر صید و صیادی مشارکت می‌کنند.
آهنگر مقدم گفت:مجوز صید برای شناورهایی پیش بینی و صادر می‌شود که دارای هویت باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح پایش برای تعیین زمان صید میگو یادآورشد: بطور معمول صید میگو در استان بوشهر همه ساله اوائل مرداد ماه آغاز که بر این اساس پس از تکمیل گشت‌های تحقیقاتی و بررسی در کمیته مدیریت صید، زمان آغاز صید میگو مشخص می‌شود.
آهنگر مقدم با اشاره به اینکه با شناورهایی که بدون مجوز اقدام به صید میگو می‌کنند برخورد قاطع می‌شود گفت: در دو هفته گذشته 2 تن میگو که به صورت غیرمجاز در استان بوشهر صید شده بود کشف و شناورهای صیادی که در صید قاچاق مشارکت داشتند توقیف شده است.
وی با بیان اینکه در مدت دریا بس، صیادان امکانات و تجهیزات لازم برای صید میگو فراهم می‌کنند گفت:با وجود اینکه صیادان تحت پوشش بیمه هستند و صیادان بطور تقریبی 15 روز در زمان اجرای دریا بس از فعالیت صیادی منع می‌شوند ولی دریافت بیمه بیکاری شامل آنان نمی‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید