Iranian Agriculture News Agency

خرید 607 هزار تن گندم از کشاورزان استان فارس

تا کنون بیش از 607 هزار تن گندم در استان فارس از کشاورزان خریداری شده است.

خرید 607 هزار تن گندم از کشاورزان استان فارس

تاکنون بیش از 607 هزار تن گندم در استان فارس از کشاورزان خریداری شده است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این خرید در 26 شهرستان استان فارس انجام شده و خرید کماکان از کشاورزان ادامه دارد.

محمد صادقی افزود: تا کنون مبلغ 2 میلیارد و 826 میلیون و 231 هزارتومان از گندم خریداری شده به حساب کشاورزان پرداخت شده است که با هماهنگی های انجام شده در آینده ای نزدیک به دنبال پرداخت کامل وجه گندم خریداری شده به کشاورزان هستیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای پایداری تولید محصول گندم ما ناگزیر به کشت کلزا هستیم و بنابراین تاکید می کنیم که نهایت مساعدت در خرید کلزا با کشاورزان در دستور کار قرار گیرد و تا کنون بیش از 65 هزار و 915 هکتار کلزا در سطح استان فارس توسط 85 دستگاه کامباین مجهز به هد برداشت شده است که میزان کلزای تحویلی 13 هزار و 283 تن است و از این میزان 9 هزار و 700 تن ثبت سامانه شده و کل مبلغ کلزای خریداری شده، ثبت شده در سامانه به کشاورزان پرداخت شده است.

صادقی در خاتمه سخنان خود از نظارت نامحسوس این سازمان بر کلیه مراحل برداشت و خرید گندم در سراسر استان فارس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم گندم با کیفیت استان فارس با حمایت مطلوب همه ارگان‌ها و سازمان‌ها، خریداری شده و کشاورزان با تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید در امر خودکفایی دولت را یاری کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید