Iranian Agriculture News Agency

طرح سازمان صلح سبز برای جلوگیری از گرمایش جهانی

طی هفته گذشته سازمان صلح سبز کمپینی راه‌اندازی کرد که هدف اصلی آن جلوگیری از گرمایش جهانی بود.

طرح سازمان صلح سبز برای جلوگیری از گرمایش جهانی

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)- شهلا ایادی

طی هفته گذشته سازمان صلح سبز کمپینی راه‌اندازی کرد که هدف اصلی آن جلوگیری از گرمایش جهانی بود.

سازمان صلح سبز، به تشویق شرکت‌ها، سازمان‌ها و مردم، برای سفید کردن پشت بام‌هایشان روی آورد. به اعتقاد افرادی که این کمپین را راه‌‎اندازی کرده‌اند، سفید کردن پشت بام‌ها باعث انعکاس نور خورشید شده و از گرم شدن کره زمین جلوگیری می‌کند.

دخالت‌های بشر در محیط زیست، تنها کره مسکون شناخته شده در عالم را به محیطی نامناسب برای ادامه بقای بشر تبدیل کرده است. به همین دلیل، فعالان محیط زیست در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا با اصلاح روندها و اقداماتی که بشر بر روی کره زمین انجام می‌دهد، جهان را محیطی مطلوب‌تر برای نسل‌های آتی کنند. فعالان محیط زیست ایران نیز همگام با مردم جهان، در این راه گام بر می‌دارند. چندی است که فعالان محیط زیست در ایران، اقداماتی کوچک اما ارزشمند برای بهبود وضعیت اکوسیستم‌های کشور انجام می‌دهند و این اقدامات، با عنوان قرارهای سبز، در هر هفته پیگیری و توسط برخی رسانه‌ها منعکس می‌شود. در نخستین هفته تیرماه و با آغاز فصل تابستان، همگام با کمپین شکل گرفته توسط گروه صلح سبز برای مقابله با گرمایش جهانی، فعالان محیط زیست استان لرستان نیز در قراری سبز، اقدام به آبیاری نهال‌های بلوط سایت سنگ نوردی خرم آباد با مشارکت سازمان آتش‌نشانی این شهرستان کردند. این کار توسط انجمن سبز اندیشان لرستا ن انجام شد.

دومین قرار سبز مربوط به انجمن پاژین بود. این انجمن یک دوره آموزشی برای فعالیت‌های مدنی و محیط زیستی در راستای افزایش آگاهی اعضای خود برگزار کرد . قرار سبز تهران نیز توسط جمعیت پژواک طبیعت (تهران) ساماندهی شده بود. در آدینه نهم تیرماه، این گروه اقدام به جمع‌آوری فیلتر سیگار و گفتگوی محیط زیستی در پارک دانشجوی تهران کرد. فیلترهای سیگار پس از هر بارندگی می‌توانند سطح وسیعی از خاک کشور را آلوده کنند به همین دلیل این گروه محیط زیستی اقدام به جمع‌آوری فیلترها کرد.

دیگر قرار سبز هفته گذشته، توسط گروه داربانان آتی (لواسان) با هدف آشنایی بیشتر کودکان با طبیعت انجام شد. این گروه با ترتیب برنامه‌ای برای حرکت کودکان در امتداد رودخانه، عبور از کوچه باغ‌های سبز، ایجاد شرایط برای مشاهده گیاهان و جانوران بومی و سازماندهی سفری ماجراجویانه به دنبال تربیت نسلی هستند که با محیط زیست بیگانه نیست.

در هفته گذشته، قرار سبز شهر سبزوار به برگزاری کارگروه محیط زیست سبزوار در روز شنبه سوم تیرماه 96، منتهی شد. در این جلسه در ارتباط با سه‌شنبه‌های بدون خودرو بحث و تبادل نظر شد. این نشست در شهرداری سبزوار برگزار شد.

قرار سبز تالش، به دنبال ایجاد فرصتی برای تنفس دوباره محیط زیست این شهر بود. جمعه دوم تیر ماه گروه مردم نهاد سبزاندیشان طبیعت تالش در اقدامی نمادین اقدام به پاکسازی ساحل قروق از زباله کردند.

قرار سبز کرمانشاه دوم تیرماه سال 96 به همت گروه "پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه" برگزار شد. این گروه در بازارچه خیریه "مهرآیینان مهر" با هدف کمک به کودکان سرطانی شرکت کرد. تعدادی از مدارس و مهد کودک‌های کرمانشاه و اصحاب رسانه نیز در این برنامه حضور داشتند. در همان روز این گروه همراه با سمن‌های محیط زیستی و دبیرخانه تخصصی منابع طبیعی، به آبیاری بلوط‌ها پرداختند. زیرا اعضای این گروه محیط زیستی باور دارند که هر درختی، روزنه امیدی برای حفظ زمین است .

قرار سبز استان گیلان نیم نگاهی به هفته محیط زیست و پیش رویداد ششمین جشنواره فیلم سبز ایران داشت. فعالان محیط زیست این استان پرفورمنس"نجات زمین" را در سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست استان گیلان برگزار کردند.

در قرار سبز شهر لاهیجان واقع در استان گیلان نیز انتخاب طرح پرفورمنس "نجات زمین" در هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، توسط هنرمندان دوستدار محیط زیست انجام شد.

قرار سبز دهلران به صورت پاکسازی حاشیه جاده آبگرم توسط انجمن مرزنشینان سبز دهلران در 26 خرداد برگزار شد. قرار سبز تهران نیز با پهن کردن سفره افطار به همت گروه‌های دستان سبز، فرهنگ‌سازی حیات، جمعیت پژواک طبیعت و تیم همدلی با حیوانات در روز ۳۱ خرداد ماه در چهار راه مولوی برای نیازمندان برگزار شد.

قرار سبز ایلام توسط بانوان طبیعت دوست آبدانان این شهر به صورت دیوار نویسی در راستای بهبود فرهنگ محیط زیستی جامعه انجام شد.

در هفته‌ای که گذشت، یکی از اعضای انجمن پاژین برنده جایزه‌ای بین‌المللی شد. رتبه اول مسابقه بین‌المللی عکاسی سازمان جهانی بهداشت دام ( OIE ) در بخش دانشجویی توسط سید جمال امامی رخدادی بود که فعالان محیط زیست کردستان را خوشحال کرد. قرار سبز استان فارس شهرستان استهبان نیز توسط گروه مردمی دیده‌بان استهبان با نصب تابلوی آموزشی برای حفاظت از جنگل‌ها در برابر آتش سوزی برگزار شد. بر روی این تابلو نوشته شده بود، " جنگل‌ها در حال سوختن هستند، به کمکشان بشتابیم! ".

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید