Iranian Agriculture News Agency

با توافقنامه ای بین آژانس توسعه روستایی و فائو تاکید شد

صلح پایدار در کلمبیا نیاز به ایجاد نهادهای مستقر و مقتدر روستایی و کشاورزی دارد

در راستای ترویج توسعه کشاورزی و روستایی 8.7 میلیون دلار طی توافقنامه ای بین آژانس توسعه روستایی و فائو در نظر گرفته شد.

صلح پایدار در کلمبیا نیاز به ایجاد نهادهای مستقر و مقتدر روستایی و کشاورزی دارد

در راستای ترویج توسعه کشاورزی و روستایی 8.7 میلیون دلار طی توافقنامه ای بین آژانس توسعه روستایی و فائو در نظر گرفته شد.

به گزارش ایانا از سایت فائو، آژانس توسعه روستایی کلمبیا و فائو توافقنامه ای مبنی بر در نظر گرفتن 8.7 میلیون دلار برای حمایت از سیاست های بازسازی مناطق روستایی که تحت تاثیر درگیری مسلحانه قرار گرفته بودند، برای تقویت روند صلح به همراه بازسازی جوامع روستایی و افزایش ارائه محصولات با کیفیت کشاورزی کشور امضا کردند.

فائو با آژانس توسعه روستایی برای پیشبرد برنامه های توسعه روستایی و پروژه ها با رویکرد جامع ارضی کار می کند.

کارلوس ادواردو گچم، رئیس آژانس توسعه روستایی، در مراسم امضای توافقنامه گفت: "برای ما این توافقنامه مسئله ای مهم است. ما قطعا با فائو می توانیم کار بزرگی انجام دهیم."

رافائل زاوالا، نماینده فائو در کلمبیا گفت: " آژانس، نهادهای جدید ی را که کلمبیا نیاز دارد، نشان می دهد." همچنین وی به نقش کلیدی آژانس در توسعه مناطق روستایی کلمبیا اشاره کرد.

آژانس توسعه روستایی در سال 2015 با هدف بهبود شرایط زندگی ساکنان روستایی و حمایت از صلح بین دولت و نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) ایجاد شد. این در حالی بود که توافقنامه به پایان درگیری چند دهه که باعث درگیر شدن 200 هزار زندگی و آوارگی میلیون ها نفر منجر شد، کمک کرد.

راه حل های مناسب منطقه ای

همکاری فائو و آژانس توسعه روستایی روی این 16 (از 32) بخش کشور متمرکز خواهد بود: چوگو، کالداس، ریسرلدا، قویندیو، کائوکا، واله دلم کائوکا، پوتومایو، هویلا، آتلانتیکو، آنتیوکیا، بیکا، بولیوار، سزار، تولیما، متا و نرینو.

توافقنامه جدید سه زمینه اصلی را پوشش می دهد. نخستین مورد، ایجاد و تامین مالی پروژه جامع کشاورزی و توسعه روستایی به همراه رویکرد ارضی و خدمات پشتیبانی فنی که به طور دقیق برای پاسخگویی به نیازهای خاص هر منطقه به کار گرفته شود.

مورد دوم، با هدف توسعه طرح کشاورزی جامع برای توسعه روستایی در سطح بخش در نظر گرفته شده است- گفتنی است کلمبیا یک جمهوری واحد که توسط سی و دو بخش تشکیل شده است و این درحالی است که این طرح باید به گونه ای باشد تا برای جوامع مختلف محلی قابل اجرا باشد.

سومین مورد روی تقویت ظرفیت های آژانس توسعه روستایی و سایر ذی نفعان کلیدی برای بهبود کارآیی و رقابت پذیری کار می کند که از طریق حمایت از سازمان های کشاورزی خانوادگی و مشارکت با بخش خصوصی انجام می شود.

همچنین فائو دستورالعملی را برای کمک های فنی کشاورزی، برنامه ریزی برای تقویت الگوها، و ارایه استراتژی برای ایجاد و بهره برداری از پروژه های یکپارچه توسعه کشاورزی محلی توسعه می دهد.

زاوالا گفت: "این همکاری به ایجاد صلح از طریق توسعه نهادی می انجامد. تمرکز ما نه تنها روی مناطق پرخطر بلکه کل مناطق روستایی کلمبیا است."

گچم یادآور شد: "به همراه فائو به عنوان سازمانی با تجربه، می توانیم به مسایل کشورمان رسیدگی کنیم."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید