Iranian Agriculture News Agency

تولید ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در خرم آباد

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد با بیان جایگاه این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی گفت: شهرستان خرم آباد توان تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را داراست که ۲۰۰ هزار تن مربوط به تولید محصولات استراتژی گندم، دانه های روغنی، چغندر قند، جو، برنج، شیر، گوشت قرمز و سفید، حبوبات و ۳۰۰ هزار تن مربوط به میوه، سبزی، صیفی و ... است.

تولید ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در خرم آباد

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد با بیان جایگاه این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی گفت: شهرستان خرم آباد توان تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را داراست که ۲۰۰ هزار تن مربوط به تولید محصولات استراتژی گندم، دانه های روغنی، چغندر قند، جو،برنج، شیر، گوشت قرمز و سفید، حبوبات و ۳۰۰ هزار تن مربوط بهمیوه، سبزی، صیفی و ... است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، مراد بیرانوند،در جلسه شورای کشاورزی شهرستان خرم آباد، پیش بینی کرد در فصل زراعی جاری بر اساس تعهدات مشخص شده در سال اقتصاد مقاومتی؛ بیش از ۶۵هزار تن گندم، ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا ، ۲۰ هزار تن انواع حبوبات در خرم آباد تولید و خریداری خواهد شد.

دبیر شورای کشاورزی شهرستان خرم آباد در ادامه به موضوع برداشت پرداخت و اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر عملیات برداشت غلات و دانه های روغنی را زیر نظر کارشناسان پهنه ها انجام می دهند و به منظور کنترل ریزش کارشناس هر پهنه وضعیت تنظیمات را به طور روزانه کنترل و در صورت خارج شدن از استاندارد نسبت به تنظیمات لازم اقدام و اجازه ادامه برداشت را با نصب بر چسب زرد رنگ کنترل ریزش صادر خواهند کرد.

بیرانوند ادامه داد: کار خرید گندم در خرم آباد توسط کمیسیون های خرید آغاز شده و روند خرید محصولات عادی بوده و کشاورزان در حداقل زمان ممکن محصول خود را تحویل می دهند و نظر به هماهنگی های صورت گرفته با بانک عامل کشاورزی مطالبات کشاورزان پس از تحویل و وارد شدن به سامانه کمتر از یک هفته پرداخت خواهد شد .

وی میزان خرید گندم در خرم آباد را تا به حال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن و میزان دانه روغنی کلزا را بیش از ۴۰۰ تن اعلام کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید