Iranian Agriculture News Agency

در راستای اجرای قانون رفع تداخل؛

۱۴ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی کردستان افزوده شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سهم و هدف گذاری استان کردستان در طرح توسعه باغات ۶ هزار هکتار است که در ۶شهرستان اجرا می شود.

۱۴ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی کردستان افزوده شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سهم و هدف‌گذاری استان کردستان در طرح توسعه باغ‌خت شش‌هزار هکتار است که در شش شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، ذوالفقاری در جلسه ستاد توسعه باغات دیم که با حضور مشاور وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد افزود: استان کردستان با بهرمندی از ۱میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از استان های مستعد با ظرفیت بالای کشاورزی است که تاکنون ۱۳۰ هزار هکتار رفع تداخل شده است که با این اقدام ۱۴ هزار هکتار به سطح اراضی کشاورزی استان افزوده شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح توسعه باغات مجریان شهرستانی و استانی انتخاب شده اند که با انسجام بیشتر اقدام نمایند .

وی با اشاره به اینکه توزیع نهال رایگان باعث ایجاد انگیزه می شود گفت: لکه های بزرگی در طرح های مرتع داری دیده شد که در راستای ایجاد باغات دیم با اهداء نهال رایگان به ازای هر هکتار ۱۰۰۰ قلمه مو ریشه دار باهدف توسعه باغات انگور دیم اقدام شد .

ذوالفقاری یاداور شد: خرد بودن قطعات، کمبود اعتبارمشکل اساسی در اجرای طرح است که تلاش شده تا با همکاری و همدلی بین بخشی سعی در ارائه راهکارهای اساسی نسبت به حل این مشکلات نموده ایم.درحال حاضر ۴ میلیارد تومان بابت تهیه نهال به نهال کاران کردستانی مقروض هستیم .

وی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه را به عنوان یک ظرفیت عنوان کرد وافزود: برای اجرای طرح توسعه باغات درروستاها بسیج و سپاه ظرفیت بسیارخوبی است و پیش بینی می شود با حضور سپاه وبسیج در راستای برنامه های طرح به ویژه چاله کنی اقدامات اساسی انجام پذیرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: در کارگروه های گردشگری زمانی موافق احداث باغ رستوران خواهیم بود که آسیبی به باغهای احداث شده در طرح توسعه باغات نرسد درغیر این صورت مخالفت خود را جهت احداث این رستوران ها عنوان خواهیم کرد .

وی هدف و ادبیات مشترک مدیران بخش کشاورزی را عامل مهم موفقیت در اجرای طرح توسعه باغات دیم عنوان کرد و افزود: باغات کامیاران نمونه بارزی از موفقیت این طرح است و با اقدامات انجام شده انتظار می رود کردستان در این مورد هم رتبه دار کشور باشد .

به گفته این مسئول: ایجاد سه تا چهار هکتار باغ در روستاها باعث ایجاد انگیزه برای ماندن روستائیان می شود و یکی راهکار جلوگیری از مهاجرت است .

ذوالفقاری در پایان ادامه داد: تسهیل در اجرای طرح و رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن از ملزومات اجرای طرح توسعه باغات در استان کردستان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید