Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی خبر داد:

سالانه 5 میلیون دلار ارزش تولیدات بخش حیوانات آزمایشگاهی / پیش بینی افزایش 4 برابری

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ارزش تولیدات این بخش را پنج میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا چهار برابر قابل افزایش است.

سالانه 5 میلیون دلار ارزش تولیدات بخش حیوانات آزمایشگاهی / پیش بینی افزایش 4 برابری

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی گفت: ارزش تولیدات این مؤسسه در بخش تولیدات حیوانات آزمایشگاهی سالانه پنج میلیون دلار است.

به گزارش ایانا از مؤسسه رازی تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر روزبه فلاحی با اشاره به تنوع تولیدات در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی، اظهار کرد: تنوع تولیدات در این بخش به 40 نوع رسیده که شامل 26 نژاد، سویه و تحت سویه از 5 نوع حیوان آزمایشگاهی، 6 نوع فرآورده بیولوژیک،4 نوع پلت غذایی،3 نوع کارتن مخصوص حمل و نقل حیوانات آزمایشگاهی و پوشال استریل است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ارزی تولید حیوانات آزمایشگاهی این مرکز حداقل سه میلیون دلار در سال برآورد می شود، افزود: ارزش تولید فرآورده های بیولوژیک در این بخش بیش از 500 هزار دلار در سال است.
رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی مؤسسه رازی خاطرنشان کرد: ارزش تولید پلت و جیره های غذایی این حیوانات بیش از 1.5 میلیون دلار در سال برآورده شده است.

وی ادامه داد: در مجموع ارزش کل تولیدات این مرکز در طول سال به حدود پنج میلیون دلار می رسد، ضمن اینکه ظرفیت تولید حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز تا چهار برابر قابل افزایش است.

فلاحی اضافه کرد: ظرفیت تولید فرآورده های بیولوژیک حاصل از حیوانات آزمایشگاهی برای نیاز کل کشور نیز در بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه در خصوص صادرات محصولات این بخش نیز اقدامات لازم در حال انجام است، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، به زودی صادرات این محصولات و فرآورده های مربوط به آن ها انجام خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید