Iranian Agriculture News Agency

با هدف مدیریت نقدینگی و تسهیل خرید کالا و خدمات برای کشاورزان

یارا کارت اعتباری بانک کشاورزی رونمایی شد/ جزییات و شرایط بهره برداری از مزایای یاراکارت

آیین رونمایی از یاراکارت اعتباری بانک کشاورزی با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، مدیران بانک کشاورزی و همچنین رئیس روابط عمومی بانک مرکزی، تعدادی از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی برگزار شد.

یارا کارت اعتباری بانک کشاورزی رونمایی شد/ جزییات و شرایط بهره برداری از مزایای یاراکارت

آیین رونمایی از یاراکارت اعتباری بانک کشاورزی با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی، مدیرعامل، مدیران بانک کشاورزی و همچنین رئیس روابط عمومی بانک مرکزی و تعدادی از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی روز سه شنبه 30 خرداد در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی بانک کشاورزی، فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در این مراسم اظهار امیدواری کرد بانک کشاورزی در ادامه فعالیت های خود همچنان که در زمینه تامین امنیت غذایی و پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور موفق بوده است در ادامه کار علاوه بر خدمات گسترده ای که تا کنون ارائه نموده است بستر استفاده از ابزار جدید کارت اعتباری را نیز فراهم نماید.

وی افزود: درپی تصویب قانون بانکداری بدون ربا، تهیه ابزار های متناسب با نیازهای اعتباری در دستورکار قرار گرفت . مدیریت صحیح مصارف و افزایش بهره وری برای کارکنان و مشتریان از جمله مزایای کارت های اعتباری است که علاوه بر خرید کالا، امکان خرید خدمات را نیز میسر می کند.

رفع مشکل تامین وثیقه و ضامن با یاراکارت اعتباری

حیدری اظهار داشت: یاراکارت اعتباری مشکلات تامین وثیقه و ضامن را نیز مرتفع می کند و تسهیلات به استناد یارانه اشخاص پرداخت می شود.

وی با تاکید بر این که رضایت مشتریان یکی از اصول مهم در موفقیت بانک هاست و بانک ها در راه رسیدن به این هدف پیشرفت مناسبی کرده اند تصریح کرد: کارت های اعتباری قابلیت جایگزینی با تسهیلات خرد سنتی را دارند و بسیاری از مشکلات به ویژه برای تامین سرمایه درگردش واحدهای خرد کشاورزی را مرتفع خواهند کرد. حیدری افزود: در این روش، پرداخت تسهیلات به سریع ترین و ساده ترین شکل، میسر است و بانک ها به ویژه بانک کشاورزی بایستی ضمن توجه ویژه به تسهیلات خرد، نگاه هدفمندی نسبت به استفاده گسترده از کارت های اعتباری در پرداخت تسهیلات خرد داشته باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در چهارسال اخیر بیش ترین مقابله با موسسه های غیرمجاز صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد، امسال آخرین سال فعالیت واحدهای غیر مجاز در عرصه پول و بانک کشور باشد و ساماندهی این موسسات به بهترین شکل و با کمترین هزینه ملی انجام شود.

حیدری همچنین افزود برای ارتقاء سلامت و ثبات مالی بانک ها استاندارد بال 2 با دوره اجرای پنج ساله هفته جاری به بانک ها ابلاغ شده است. در این استاندارد کفایت سرمایه بانک ها از ٨ به ١٥/٥ افزایش خواهد یافت.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که موضوع ادغام بانک ها که در شبکه های مجازی مطرح می شود در دستورکار بانک مرکزی قرار ندارد افزود: البته امکان ادغام موسسات اعتباری متقاضی دریافت مجوز وجود دارد، اما هدف از ادغام، ایجاد هم افزایی برای افزایش ثبات و سلامت مالی آن هاست، لذا اگر ادغامی هم صورت پذیرد برای حفظ و صیانت از حقوق سپرده گذاران خواهد بود.

حیدری از هموطنان خواست تا حسب نیاز خود به بانک ها و موسسات اعتباری مراجعه و در خصوص بانک ها صرفا به اخبار رسمی بانک مرکزی توجه کنند.

نخستین بانک کشور در اجرای دستور بانک مرکزی

بر اساس این گزارش، در این آیین مرتضی شهیدزاده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن تشکر از حضور فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی و نمایندگان کشاورزان و تولیدکنندگان برتر در آیین رونمایی از یاراکارت، گفت: مفتخریم نخستین بانک در کشور هستیم که در اجرای دستور بانک مرکزی با هدف مدیریت نقدینگی و تسهیل خرید کالا و خدمات برای کشاورزان، یاراکارت اعتباری را رونمایی می کنیم و صد البته این مهم بدون حمایت بانک مرکزی میسر نبود.

وی با اشاره به این که بانک کشاورزی همواره با تکیه بر سیاست های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستورالعمل های بانک مرکزی در اجرای بانکداری الکترونیک و core banking پیش قدم بوده است، تصریح کرد: بانک کشاورزی به ویژه در دولت تدبیر و امید همواره کوشیده است تا در شرایط خاص و بحرانی به لحاظ اعتباری و معنوی حامی نظام بانکی کشور باشد.

شهیدزاده با قدردانی از حمایت ها و اقدامات مثبت سیف، رئیس کل بانک مرکزی در تصویب افزایش سرمایه بانک کشاورزی افزود: وی در دولت یازدهم همواره مسائل بانکی را با درک مسایل اقتصادی کشور رهبری کرده و در شرایط دشوار،در رسانه های صوتی و تصویری همواره حامی فعالیت های نظام بانکی و کارکنان بانک بوده است.

این گزارش می افزاید، محمد رضا غفوری مدیرامور اعتباری و بانکداری شرکتی در توضیح ویژگی های این کارت اعتباری اظهار کرد: این طرح دراجرای سیاست بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ظرفیت های مهم کارت اعتباری به جای روش های مرسوم و سنتی گذشته است و مدیریت اعتباری و تسهیلاتی توسط مشتریان را میسر خواهد کرد.

جزییات و شرایط فاز نخست اجرا

وی افزود: در فاز نخست اجرا، کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری هستند و یارانه خود را از طریق بانک کشاورزی دریافت می کنند، می توانند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف 50 میلیون ریال از این کارت استفاده کنند، تسهیلات دریافتی در قالب عقد مرابحه و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص است .

غفوری تصریح کرد: درصورت بازپرداخت تسهیلات تا قبل از پایان دوره تنفس، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت و پس از آن تسهیلات با نرخ 18 درصد و بازپرداخت 36 ماهه محاسبه خواهد شد.
شایان ذکر است در این مراسم ضمن رونمایی از یارا کارت، این کارت به 5 نفر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی به نمایندگی از سایر واجدان شرایط اهدا شد./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید