Iranian Agriculture News Agency

جنبش کشاورزی شهری

کمپین جهانی کشاورزی شهری با 100 میلیون عضو/ کشاورزی شهری، قطبی از شبکه ارتباط مردم با نهادهای خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی است

کمپین جهانی کشاورزی شهری با 100 میلیون نفر از خانواده ها و دوستان، کمپینی جهانی برای تشویق میلیون ها نفر از مردم جهان برای کاشت گیاهان و ثبت باغ هایشان به عنوان بخشی از "زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری1" است.

کمپین جهانی کشاورزی شهری با 100 میلیون عضو/ کشاورزی شهری، قطبی از شبکه ارتباط مردم با نهادهای خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی است

کمپین جهانی کشاورزی شهری با 100 میلیون نفر از خانواده ها و دوستان، کمپینی جهانی برای تشویق میلیون ها نفر از مردم جهان برای کاشت گیاهان و ثبت باغ هایشان به عنوان بخشی از "زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری 1 " است.

به گزارش ایانا از اوربن فارمینگ این کمپین افراد بیکار، کسانی که از کار اخراج شدند، کسانی که دچار سوء تغذیه اند و رژیم غذایی ناسالم دارند و یا گرسنگی و عدم امنیت غذایی را تحمل می کنند، تقویت می کند.

زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری چیست؟

زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری بخشی از یک کمپین فعال است که فراوانی از تمامی مواد غذایی را برای همه نسل ها به وجود می آورد، همزیستی منحصر به فردی با مدل کشاورزی شهری دارد و نیازمندی های مردم را تقویت می کند. این کمپین جهانی تغییر اساسی در رویکردهای جهانی به امنیت غذایی و امنیت مالی را تحت تأثیر قرار می دهد. کشاورزی شهری چشم انداز جهانی جامعی است که در آن سلامت، نوآوری و بهره وری بخش ذاتی از سبک زندگی ماست.

کشاورزی شهری در سال 2005 با سه باغ و یک جزوه آموزشی در امریکا آغاز به کار کرد و تا به امروز بیش از 64 هزار نفر از مردم، جوامع و صاحبان باغ ها در سراسر جهان بخشی از زنجیره غذایی جهانی کشاورزی شهری اند.

این کمپین نخستین نقطه اتصال با جامعه است. "باغ های جامعه کشاورزی شهری 2 " یکی از مراحل کارها و مأموریت های این کمپین است که "مناطق توانمندسازی غذایی کشاورزی شهری 3 " نامیده می شود و مواد غذایی تولید شده در این باغ ها برای تمام کسانی که به آن ها نیاز دارند رایگان است. همچنین این کمپین مردم را تشویق می کند تا در منازلشان محصولات غذایی را پروش دهند و به جوامع آموزش های لازم در این زمینه را می دهد و آگاهی آن ها را درباره 6 زمینه از همزیستی که عبارت اند از: رشد کسب و کار، ایجاد شغل، توسعه مجدد شهری، کشاورزی شهری، سلامت و تندرستی و سرمایه گذاری جهانی افزایش می دهد.

چه کسانی می توانند بخشی از زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری باشند؟

این زنجیره شامل حامیانی در سراسر جهان است تا اهداف رایج شان برای پایان دادن به گرسنگی در تمامی نسل ها و شرایط اقتصادی پایدار در تمامی جوامع را به اشتراک گذارند. آنان شامل اهداکنندگان فردی، شرکت ها، افراد مشهور و دیگر حامیان غیرانتفاعی اند که در مأموریت کشاورزی شهری نقش دارند.

تمامی باغ های کشاورزی شهری بخشی از زنجیره جهانی غذای کشاورزی شهری است. هر شخصی می تواند از طریق فرم ثبت نامی موجود در وب سایت این کمپین، جعبه های کشاورزی، باغ و یا مزرعه اش را به عنوان بخشی از این زنجیره به ثبت برساند. همچنین افراد می توانند بخشی از مواد غذایی تولیدی شان را به بانک مواد غذایی در مناطق شان اهدا کنند.

مأموریت کشاورزی شهری ایجاد فراوانی از مواد غذایی برای تمامی افرادی است که با آن نیاز دارند. آنان این هدف را با حمایت و تشویق مردم به راه اندازی باغ هایی در فضاها و زمین های بلااستفاده دنبال می کنند در حالی که با افزایش تنوع، بالابردن سطح آگاهی درباره سلامت و تندرستی، آموزش و پرورش جوانان، بزرگسالان و سالمندان سیستم اقتصادی پایداری را به وجود می آورند و سطح جوامع در سراسر جهان را ارتقاء می بخشند.

کشاورزی شهری مردم را با موقعیت هایی مرتبط می کند تا از شرایط سخت و راکد به سمت سبک زندگی سالم، پرجنب و جوش و مولد بروند و این کار به شکل ارتباط مردم با اطلاعات و فرصت های آموزشی است. این انتقال به آنها کمک می کند تا در بازارهای جهانی پیروز شوند.

این کمپین به تقویت مردم و تغییر نحوه زندگی آن ها باور دارد. کشاورزی شهری قطبی از شبکه ارتباط مردم با نهادهای خصوصی، دولتی و غیرانتفاعی است. توسعه همکاری های برد-برد با ساکنان جامعه، سازمان های غیرانتفاعی و دولتی، شرکت های بین المللی و کسب و کارهای محلی پایه و اساس مدل شغلی کشاورزی شهری است. همراهی این رویکرد با مدل همزیستی کشاورزی شهری برای موفقیت دیدگاه این کمپین- ایجاد فراوانی مواد غذایی برای تمام نسل ها- حیاتی است.

کمپین مذکور به مردم کمک می کند تا فراتر از چرخه نیاز مستمر به کمک های غذایی اضطراری حرکت کنند، بنابراین آن ها می توانند مشغول به کار شوند و یا برای خودشان کار کنند و شهروندانی مولد و خلاق باشند. آنان در اصل، ماهیگری را به شهروندان یاد می دهند. در حقیقت، یکی از راه های فعال کشاورزی شهری برای رسیدن به این هدف، آموزش جوامع درباره پروش مواد غذایی موردنیاز خود، اقتصاد جهانی و صنایع در حال پیدایش است و اینکه چگونه این مسائل بر زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد.

از ویژگی های آنلاین کشاورزی شهری، انجمن های تعاونی آموزشی اند که سطح آگاهی های افراد جامعه را درباره صنایع در حال پیدایش، صنایع سبز، تصاحب فرصت های شغلی آموزشی و فرصت های مناقصه ای افزایش می دهند. سایر ویژگی های این انجمن ارائه نکات باغبانی و دستور العمل های سالم و همچنین اطلاعاتی درباره غذاخوردن سالم، تفکر سالم، تناسب اندام سالم و سرمایه گذاری سالم است. برای دریافت این اطلاعات می توانید به وب سایت www.urbanfarming.proboards.com و بخش community forum مراجعه کنید.

این کمپین میزبان"برنامه سالانه کشاورزی شهری گیاه رایگان بخشیدن 4 " است و مردم را با کاهش هزینه های ماهیانه به پرورش موادغذایی موردنیازشان تشویق می کند. در آخرین برنامه سالانه شان که سیزدهم ماه می امسال، در مرکز فعالیت های شمال غرب در ایالت دیترویت (Detroit) امریکا، برگزار شد به افرادی که باغ های مسکونی و یا سایر باغ هایشان را در نقشه جهانی کشاورزی شهری ثبت کردند، کوپن های رایگان برای خرید سبزیجات و گیاهان ارگانیک اهدا شد.

پانوشت:

1. Urban Farming Global Food Chain

2. Urban Farming Community Gardens

3. Urban Farming Food Empowerment Zones

4. Annual Urban Farming Free Plant Giveaway

ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید